کاربران شبکه‌های اجتماعی به ماجرای تحویل خودروی دناپلاس به شماری از نمایندگان مجلس و حواشی به وجود آمده در فضای مجازی واکنش نشان دهند.

واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای تحویل دناپلاس به نمایندگان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، چند روزی است اخباری مبنی بر تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان مجلس در فضای مجازی دست به دست می‌شود که باعث به وجود آمدن حواشی و واکنش تعدادی از کاربران مسئولان کشور در این خصوص شده است. پس از اعلام این خبر، محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که این خودروها در گذشته به نام نمایندگان شماره‌گذاری می‌شد، اما این دوره به نام مجلس شماره‌گذاری شده است و امکان واگذاری ندارد. همچنین او تشریح کرد که برخی نمایندگان خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در اختیارشان نیست و پس از پایان دوره مجلس نیز این خودروها مستهلک می‌شود و عملا به درد مجلس نمی‌خورد.

این در حالی است که روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به شرایط دریافت این خودرو اشاره و اظهار کرد که قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال به‌نام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد. در این میان احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم ضمن تشریح چرایی اعطای خودرو دنا پلاس به نمایندگان مجلس بیان کرد که همه نمایندگان اقدام به دریافت خودروهای مجلس نکرده‌اند و نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند.

البته ماجرا به این جا ختم نشد.نماینده قزوین در مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری‌ها اظهار کرد که ماشین شاسی بلند برای رفت و آمد به مناطق روستایی می‌خواهد. اظهارات وی برای برخی در فضای مجازی طرح این سوال را در پی داشت که چرا نمایندگان مجلس که وظیفه قانونگذاری را برعهده دارند باید به مناطق مختلف سرکشی کنند و نیازی به خودرو داشته باشند. اما در نهایت جنجال‌هایی که این خبر به وجود آورد باعث شد که برخی از نمایندگان مجلس مانند غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و روح الله ایزدخواه، نماینده تهران انصراف خود را از دریافت این خودروها اعلام کنند.

توئیتر و ماجرای دناپلاس نمایندگان

بر این اساس، تعدادی از کاربران توئیتر که از چهره‌های سیاسی کشور هستند نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در انتقاد از مجلس مطالبی را بیان کرده‌اند. سعید لواسانی امام جمعه لواسان نوشته است:  «طبق گفته یکی از نمایندگان، قیمت دنا پلاس تحویلی ۳۰۲ میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کسر می‌شود یعنی حدودا ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. نمایندگان ماهانه چقدر می‌گیرند؟ واقعا غیرقابل پذیرش است. آیا به معنای تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ شفافیت و پاسخگویی چه شد؟»

در این میان تعداد زیادی از کاربران فارغ از هر طیف سیاسی از نمایندگان مجلس به دلیل دریافت خودرو دنا پلاس انتقاد کرده و این اتفاق را در شان مجلس انقلابی ندانسته‌اند. بنابراین این کاربران از نمایندگان درخواست انصراف از دریافت دنا پلاس را داشته‌اند. کاربری توئیت کرده است: «آن داخل کسی پیدا شد که با صدای رسا برود پشت بلندگو و بگوید آقایان قرار ما با مردم این نبود؟ حتی یک نفر؟ #دنا_پلاس»

کاربر دیگری نوشته است: «تو شرایطی که برای مردم عادی خرید پراید هم به سختی مقدوره توقع دارن وکلاشون حداقل اگه نمیتونن مثل اونا زندگی کنن، درکشون کنن و نمک رو زخمشون پاشیده نشه هر چند جای خوشحالی داره که تعدادی از نمایندگان از گرفتن #دنا_پلاس منصرف شدن اما انتظار میره این رویه ادامه پیدا کنه»

برخی نیز خبر انصراف تعدادی از نمایندگان مجلس از دریافت خودروی دناپلاس را در فضای توئیتر بازتاب داده‌اند. کاربری منتشر کرده است: «انصراف تعدادی از نمایندگان از دریافت #دنا_پلاس" سخنگوی هیات رئیسه مجلس: برخی نمایندگان بر اثر فضایی که ایجاد شده، از دریافت خودرو منصرف شده و گفتند که با خودروی معمولی رفت و آمد می کنیم.»

تعداد کمی از نمایندگان مجلس نیز در حمایت از خود و مجلس، توئیت‌هایی را مبنی بر دریافت نکردن خودروی دناپلاس منتشر کرده‌اند. کاربری نوشته است: «نه خودرو از مجلس گرفته ام و نه راننده از خودروی سمند خودم استفاده می کنم و خودم راننده خودم هستم. #مجلس_را_به_حاشیه_نکشیم #دنا_پلاس»

تعدادی از کاربران هم به اظهارات نماینده قزوین مبنی بر درخواست ماشین شاسی بلند برای رفت و آمد به مناطق روستایی اشاره کرده و به انتقاد از او پرداخته‌اند. کاربری در این رابطه مطرح کرده است: «آن زمان برای دفاع از جان و مال و ناموس مردم در مناطق صعب‌العبور، #شاسی_بلند خواستن مد نبود!!! کسی هم به آن‌ها دنا پلاس قسطی نمی‌داد...»

بازتاب اظهارات نماینده تهران در تلگرام و اینستاگرام

در فضای تلگرام نیز کانال‌های خبری داخلی مانند خبر فوری، خبر ویژه، آخرین خبر و...به واکنش مسئولان مختلف مانند احمد امیرآبادی فراهانی(عضو هیئت رئیسه مجلس)، امام جمعه لواسان و اعضای هیئت رئیسه مجلس پرداخته‌اند. همچنین بیشترین بازتاب خبر را اظهارات روح الله ایزدخواه درباره تحویل اقساطی خودروی دناپلاس و انصراف وی از دریافت این خودرو داشته است.

یک کانال خبری به نقل از فرهیختگان نوشته است: «تحویل دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس یازدهم ماجرا از این قرار است که در ابتدای شروع مجلس، فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شده تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت: ١. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در اینصورت، هزینه ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می شود. ٢. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در اینصورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه های دفتری ماهانه حذف می شود. ٣. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود. (قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.) تاکنون فقط یک نماینده مجلس گفته که گزینه سوم را انتخاب کرده؛ بد نیست سایر نمایندگان نیز توضیح شفافی در اینباره به افکار عمومی ارائه دهند که کدام گزینه را انتخاب کرده‌اند؟‌»

کانال خبر فوری منتشر کرده است: «روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس از دریافت خودرو انصراف داد! «علی‌رغم درخواست اولیه، انصراف خود را از تحویل خودروی دنا پلاس اعلام می‌دارم» پی‌نوشت: منتظر انصراف سایر نمایندگان مجلس هم هستیم!»

اغلب صفحه رسانه‌های داخلی درباره دریافت خودروی دناپلاس از سوی نمایندگان مجلس مطلب منتشر کرده و  واکنش مسئولان در این باره را در فضای اینستاگرام بازتاب داده‌اند. واکنش امام جمعه لواسان، انصراف نماینده تهران از دریافت خودرو و درخواست نماینده قزوین برای دریافت ماشین شاسی بلند بیشترین مطالبی است که در این شبکه اجتماعی دست به دست شده است. صفحه رسانه آخرین خبر در این راستا نوشته است: «ماجرای تحویل دنا پلاس به نمایندگان مجلس امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: مجلس باید در هر دوره نمایندگی دو اقدام را انجام داده و برای نمایندگان خودرو و مسکن تهیه کند. وقتی حدود ۴ ماه پیش تصمیم گرفتیم برای نمایندگان اتومبیل تهیه کنیم خودروی دنا حدود ۲۲۰ میلیون تومان قیمت داشت و این نرخ در همین مدت زمان کوتاه به ۶۰۰ میلیون تومان رسید.»

رسانه ای منتشر کرده است: «نماینده قزوین با بیان اینکه در دوره قبل نماینده‌ها شاسی بلند گرفتند، تاکید کرد ما از جیب خودمان ماشین می‌خریم و در طول ۴ سال این ماشین اسقاط می‌شود؛ آیا این درست است که این هزینه از جیب من نماینده باید پرداخت شود. به گزارش ایلنا، نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: من برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی شاسی بلند می‌خواهم، اگر این ماشین را بفروشم با ۴۰۰ میلیون تومان اضافه هم نمی‌شود شاسی بلند خرید...»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید