دکتر مصطفی قانعیرییس کمیته علمی ستاد کرونا، از واردشدن ۲ داروی جدید در پروتکل درمانی بیماران کرونایی در کشور خبر داد.

داروهای جدید برای درمان کرونا در کشور اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی قانعی اعلام کرد: آخرین مصوبات در قالب یک دستورالعمل درمانی به کل کشور ابلاغ شد و در آن داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا نیز اعلام شده است.

وی در خصوص داروهای مورد تایید کمیته علمی ستاد کرونا، توضیح داد: در این پروتکل درمانی نه داروی "رمدسیویر" و نه "فاویپیراویر" به عنوان داروهای الزامی برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ قلمداد نشدند.

قانعی خاطر نشان کرد: داروی "فاویپراویر" هیچ اثری در درمان بیماران مبتلا نداشت و مصرف آن ممکن است برای بیماران آسیب رسان نیز باشد، ولی داروی "رمدسیویر" به عنوان موردی است که پزشک این اختیار را دارد و می تواند آن را برای بیماران مبتلا تجویز کند و این دارو به طور کامل از پروتکل درمان خارج نشده است.

رییس کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: ما در پروتکل درمانی، داروهای "کورتیکوئید استروئید" و "اینترفرون" را وارد کردیم  و اجازه استفاده از آنها را دادیم.

قانعی ادامه داد: داروی "اینترفرون" دارویی است که می‌تواند با ویروس مقابله کند و "کورتیکوئید استروئید" نیز به عنوان دارویی برای مقابله با التهاب ریه تجویز می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    16 0
    بنظر میرسد صحبت های اقای دکتر منطقی نیست شما بخاطر پول کم اون داروها را حذف کردید ژاپن در اسفند ماه به همه کشورها بعنوان تنها داروی درمان کوید 19هدیه فرستاد خود چین با این دارو بیماری را ریشه کن کرد.حالا شما بخاطر پول نمی‌ارزد نگید اثر نداشت علم شما زیر سوال رفت
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    5 0
    داروی ژاپنی خیلی تاثیر داره و بیماری را از بین میبره ولی باید ۱۰ عدد مصرف کرد که هر عدد ۶۰ میلین قیمتشه ینی میشه ۶۰۰ میلیون که برای دولت به صرفه نیس و حذفش کرد....تو بیمارستانآوردن خانم یکی از دکترا استفاده کرد و از مرگ نجات یافت....دروغ بسه
  • ناشناس IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    اگه بخاطر پول میگذارید مردم بدون داروی موثر از بین بروند کمال بی انصافیه در حالیکه کشورمان اونقدر ثروت داره تا جون مردمش رو نجات بده . قبلا هم یک مسول بهداشت همچین حرفی زده بود که برای درمان یک بیماری که بچه ها به اون دچار شده بودند گفته بود ارزش نداره بخاطر چند سال مبلغ زیادی هزینه کرد و من مونده بودم که چرا یک نفر فکر میکنه جای خدا نشسته که صحبت از زندگی کردن چند ساله یک تعداد بچه رو خرج اضافی میدونه . حالا هم شما میگید داروی ژاپنی موثره ولی گرونه . مگه شما از جیب شخصی خودت میخوای خرج کنی این مملکت و دارایی اون مگه مال شماست که اینطور میفرمایید گرون بود وارد نکردیم . حتما زنده بودن مردم برات باید صرفه اقثصادی داشته باشه . جای شما بودم استعفا میدادم .....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید