سباستین لستر، هنرمند انگلیسی یک قطعه شعر منسوب به حافظ را روی یکی از دیوارهای شهر لندن به تصویر کشید.

شعر حافظ روی دیواری در لندن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سباستین لستر معروف به سب لستر (Seb Lester) هنرمند و خوشنویس انگلیسی که مهارتش در نوشتن کلمات و عبارات به سبک‌های مختلف و مسحورکننده شهرت جهانی دارد، به تازگی از دیوارنوشته بزرگ خود از یکی از اشعار منسوب به حافظ شاعر سرشناس ایرانی، روی دیواری در لندن رونمایی کرد.

در این دیوارنوشته که کاش (I Wish) نام دارد، شعر منسوب به لسان‌الغیب حک شده است که می‌گوید: کاش می‌توانستم در هنگامی که تنهایی و در تاریکی گم شده‌ای نور درونت را به تو نشان دهم.

چندی پیش امیلیا کلارک هنرپیشه جوان انگلیسی با انتشار یک ویدئو اینستاگرامی این شعر را از قول حافظ خواند و به مردم، خیریه‌ها و کسانی که از آسیب مغزی نجات پیدا کردند، تقدیم کرد. اما به عقیده زبان‌شناسان ایرانی، این شعر به اشتباه به حافظ نسبت داده شده است و در هیچ یک از اشعار به جا مانده از وی چنین شعری وجود ندارد.

لستر در کالج مرکزی سنت مارتینز دانشگاه هنر لندن انگلیس در رشته طراحی گرافیکی تحصیل کرده است. وی می‌گوید قبل از این که پروژه‌ای را کلید بزند، معمولا به دنبال یک قطعه شعر یا نثر می‌گردد که برایش الهام‌بخش باشد.

این هنرمند انگلیسی در گفت‌وگو با My Modern Met گفت: ایران در قرون وسطی مهد ظهور شاعران افسانه‌ای بود. حافظ برای من محبوب‌ترین این شاعران است. شعر جاودان وی شرح حال انسان است و از مرزهای فرهنگی، جغرافیایی و سیاسی فراتر می‌رود.

لستر دیوارنوشته کاش را با همکاری جشنواره دیوارنویسی لندن روی دیواری در خیابان جان واقع در منطقه هوبرن لندن خلق کرده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید