۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
کد خبر: 55175122

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف: تاکنون 503 هزار نفر برای دریافت وام کرونا ثبت نام کرده اند و مبلغ 3200 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام وام کرونا
به گزارش سلام نو،درستی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان به صنوفی که از کرونا آسیب دیده بودند اختصاص داده شد که از این مبلغ حدود ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ثبت نام کردند و ۵۰۳ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۵ هزار نفر صنفی هستند و پولی که تاکنون دریافت کرده اند ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان آن صنفی است.

درستی گفت: به این دلیل که وام با خسارات وارده همخوانی نداشت و مبلغ وام به مراتب کمتر از ضرر و زیان مشاغل بود، باعث شد یک بدهی به بدهی‌های اصناف اضافه شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف در خصوص علل استفاده نکردن برخی‌ها از وام کرونا گفت: افراد برای استفاده از وام مذکور در سامانه کارا ثبت نام کردند و کد رهگیری هم گرفتند، ولی دولت پرداخت وام را دیر به بانک‌ها ابلاغ کرد و بانک‌های عامل هم هماهنگی لازم را برای اجرا مصوبات ستاد کرونا نداشتند،برخی دیگرچک‌های برگشتی و اقساط معوقه داشتند.

درستی گفت:‌ ای کاش به جای اعطای وام، دولت در مالیات، عوارض و بیمه‌های تامین اجتماعی تسهیلات و تخفیفاتی قائل می‌شد.
 

علاء‌الدین ازوجی، مدیرکل سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار در ارتباط تلفنی گفت: پیش بینی می‌شد درخواست وام کرونایی بیش از ۵۰ درصد باشد که این گونه نبود.

ازوجی گفت: به این موضوع باید با نگاه کلان نگاه کرد و آن را آسیب شناسی کرد، وقتی یک بنگاه اقتصادی با نرخ ۱۲ درصد و ۲ سال باز پرداخت وام می‌گیرد آیا برایش در آینده نزدیک بازاری وجود دارد که بخواهد وام دریافت کند یا خیر؟

مدیرکل سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت: پیشنهاد اول وزارت کار دادن یارانه به واحدهای تولیدی به جای یارانه به خانواده ها بود.

او گفت: اگر در معافیت‌های مالیاتی، عوارض و بیمه‌ها کار می‌شد اصناف استقبال بیشتری می‌کردند و نیروی کمتری ریزش می‌کرد.
 
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید