۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 55174801

نمک یکی از مواد غذایی مفید برای تامین سدیم بدن است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند سلامتی انسان را با خطرات جبران ناپذیری مواجه کند.

۳ روش برای کاهش مصرف نمک

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، افراد بزرگسال مجاز به مصرف بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در یک روز نیستند اما بیشتر مردم در آمریکا حدود ۵۰ درصد بیش از مقدار تعیین شده سدیم مصرف می کنند.

میزان قابل توجهی از سدیم مصرفی از مواد غذایی فراوری شده ناشی میشود به همین دلیل طبخ غذای خانگی میتواند میزان نمک دریافتی را کاهش دهد.

به گفته متخصصان سلامت در آمریکا، بدن برای حفظ عملکرد طبیعی ماهیچه ها و عصبها به مصرف سدیم نیاز دارد. هرچند، ۹۰ درصد از بزرگسالان در آمریکا میزان زیادی نمک مصرف میکنند که میتواند خطر ابتلا به عارضه فشار خون بالا، سکته مغزی و دیگر بیماریهای خطرناک را افزایش دهد.

کاهش میزان سدیم مصرفی به نسبت زیادی به نوع غذای فرد بستگی دارد. در ادامه به راهکارهایی اشاره شده که با کمک آنها میتوان میزان مناسب مصرف نمک را رعایت کرد:

کنترل رژیم غذایی: با یادداشت نوع غذای مصرفی، میزان آن و مقدار نمک موجود در هر خوراکی یا استفاده از نرم افزارهای رژیم غذایی میتوان مصرف روزانه نمک را کنترل کرد.

انتخاب مواد غذایی حاوی سدیم پایین: محصولات خوراکی متعددی وجود دارند که حاوی میزان ناچیزی از سدیم یا فاقد آن هستند. پیش از مصرف مواد غذایی میتوان به برچسب ارزش غذایی هر محصول مراجعه کرد و با توجه به میزان سدیم موجود در محصول و ارزش روزانه آن نسبت به انتخاب ماده غذایی و مصرف آن اقدام کرد.

محدود کردن مصرف مواد غذایی فراوری شده: میزان سدیم موجود در مواد غذایی فراوری شده یا آماده بیشتر از حد تصور است. برخی افراد بر این باورند افزودن نمک سر سفره و میز غذا موضوع مساله ساز است در حالی که انتخاب مواد غذایی فراوری شده نیز شاید به شکلی نامحسوس حجم قابل توجهی از سدیم مصرفی را تشکیل می دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید