ماسک های طبیعی صورت که در منزل تهیه می شوند، بسیار بهتر از ماسک مصنوعی و شرکتی موجود در بازار عمل میکنند، در این مطلب به معرفی پنج ماسک طبیعی صورت و بهترین زمان استفاده از آنها پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

آموزش استفاده از ماسک های طبیعی برای پوست + جزئیات

تاثیری که ماسک صورت بر روی پوست می گذارد، بستگی به نوع ماسکی که استفاده می کنید دارد. انواع مختلفی ماسک صورت وجود دارد. نحوه تاثیر ماسک کلاژن ساز بر پوست با ماسک مواد معدنی و خاک متفاوت است. به طور کلی ماسک ها تاثیرات زیر را روی صورت به جای می گذارند و مقدار زیاد از هر چیزی، مفید نخواهد بود. این واقعیت در مورد ماسک صورت نیز صدق می کند. همه ما علاقه به نرم کردن پوست خود با استفاده از انواع ماسک ها داریم. بدیهی است ماسک های طبیعی صورت بسیار بهتر عمل میکنند. اما ایا می دانید چه زمانی برای استفاده از ماسک مناسب است، استفاده منظم از ماسک ها، فواید ذکر شده را به همراه دارد. اما استفاده منظم به چه معناست؟ در این مطلب بهترین زمان استفاده از ماسک ها را بررسی کرده ایم.

    بهبود بافت پوست

    بستن منافذ پوست

    نرم کردن پوست با از بین بردن سلول های مرده

    آبرسانی به پوست

    کاهش خطوط، چروک و لک های تیره

    رفع آلودگی ها و چربی

    افزایش انعطاف پذیری پوست

    درمان آکنه

    رفع پف چشم

چقدر باید از ماسک صورت استفاده کرد؟

۱-ماسک ذغال فعال

ماسک ذغال معمولا برای پاکسازی پوست و رفع مواد زائد و چربی اضافه و جوش های سرسیاه و سرسفید استفاده می شود. با اینکه می تواند برای پوست مضر باشد. در اینکه ذغال فعال یک ماده فوق العاده برای پاکسازی پوست است، شکی نیست. اینماده می تواند باکتری ها، آلودگی ها و سموم را از عمیق ترین منافذ پوست خارج کند. مشکل این ماسک از بین بردن چربی طبیعی پوست است. بنابراین پس ازاستفاده از این ماسک، پوست خود را در برابر انواع آلودگی های موجود در هوا، آسیب پذیر خواهیدکرد. بنابراین استفاده از این ماسک تنها ماهی یک بار توصیه می شود.

۲-ماسک خاک رس

ماسک خاک رس، برای انواع پوست مناسب بوده و باعث تحریک پوست نمی شود. بسته به نوع رس مصرفی، ماسک خاک رس می تواند باعث درمان آکنه، لک های تیره و علائم پیری پوست شود. همچنین می تواند چربی اضافی پوست را نیز از بین ببرد. بنابراین ب توجه به سرشار بودن خاک رس از مواد معدنی پوست تمامی این مواد را جذب خواهد کرد. اما استفاده روزانه از آن می تواند باعث آسیب به پوست شود. اما همچنین به نوع خاک رس مورد استفاده بستگی دارد. برای مثال رس سبز، هنگام استفاده روزانه می تواند باعث خشکی پوست شود. بسته به نوع پوست، ماسک خاک رس را یک تا دو بار در هفه می توانید استفاده کنید.

۳-ماسک ژلاتین

این نوع ماسک می تواند باعث تحریک کلاژن سازی در پوست شود. ژلاتین از کلاژن موجود در غضروف، پوست و استخوان حیوان ساخته می شود. وقتی این ماسک روی پوست شما خشک می شود، سطح کلاژن پوست را بالا برده، انعطاف پذیری پوست را افزایش داه و آن را نرم تر می کند. اما، وقتی ژلاتین روی صورت شما خشک می شود و آن را از روی پوست برمیدارید، همراه با آن لایه ای نازک از پوست نیز برداشت می شود. حال تصور کنید هرروز یک لایه از پوست خود را بردارید. بنابراین استفاده از ماسک ژلاتین بیش از دو بار در ماه توصیه نمی شود.

۴-ماسک چای

ماسک چای بهترین گزینه برای افزایش سلامت پوست است. نه تنها باث از بین بردن آثار پیری پوست می شود، بلکه تاثیرات منفی رادیکال های آزاد را نیز خنثی می کند و آکنه و جوش را نیز کنترل می کند. با اینکه انواع چای حاوی آنتی اکسیدان های مفید برای پوست هستند، اما بهتر است بیش از یک بار در هفته استفاده نشوند.

۵-ماسک های خانگی

این ماسک ها به راحتی در خانه درست می شوند. ماسک های خانگی حاوی انواع مواد مانند زردچوبه، ماست، آلوئه ورا، روغن نارگیل، رس، گلاب و... هستند. با توجه به طبیعی بودن این ماسک ها می توانید سه بار در هفته از آن استفاده کنید. اما توجه کنید اگر از ماسک مرکبات استفاده می کنید، مدت طولانی آن را روی پوست قرار ندهید./ مه شو

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید