آب برنج که بسیاری از مردم از خواص آن بی اطلاع هستند یکی از مواد درمان کننده سنتی آسیایی است که قرن ها توسط زنان آسیایی برای زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص آب برنج برای سلامتی پوست + جزئیات

آب برنج یکی از مواد درمان کننده سنتی آسیایی است که قرن ها توسط زنان آسیایی برای زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است، هر کس برنج را به گونه ای پخت می کند. اما یکی از روش های تهیه برنج روش کته است که کل آب برنج کشیده می شود. در صورتی که تمایل داشته باشید از خواص برنج برای بدن استفاده کنید، این روش بهترین است. اما برای استفاده آن در پوست و مو باید آب برنج را قبل از کشیده شدن بگیرید. برای تهیه آن ابتدا 3 قاشق برنج سفید (برنج ایرانی مرغوب ترین آن است)، درون قابلمه ریخته و دو فنجان آب به آن اضافه کنید. می توانید برای احتیاط بیشتر آب مقطر استفاده کنید. روغن و نمک به آن اضافه نکنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید بجوشد تا آب آن مانند شیر کاملا سفید شود. برخی برنج را نجوشانده و فقط 30 دقیقه آن را خیس می کنند. اما انشمندان معتقدند جوشاندن برنج باعث افزایش آزاد شدن نشاسته به درون آب خواهد شد. پس از این مرحله برنج را از صافی رد کرده و آب آن را در ظرفی تمیز در یخچال تا 4 روز نگه داری کنید. از برنج آن نیز می توانید در تهیه غذا استفاده کنید. حالا آب برنج تهیه کرده اید. چگونه می توانید از آن استفاده کنید؟

آب برنج در زیبایی و لطافت پوست تاثیر زیادی دارد و بسیاری از افراد معتقدند در اولین استفاده از آن، تاثیرات قابل مشاهده است. پوست را نرم و لطیف کرده و رنگ آن را روشن و شفاف می کند. خشکی پوست را برطرف کرده و همچنین تنگ کننده منافذ نیز هست. استفاده طولانی مدت از آن لک های قهوه ای پوست را از بین برده و از انواع کرم ها و آبرسان های گران قیمت بهتر عمل می کند.

می توانید یک گلوه پنبه ای را در آب برنج خیس کرده و به سرتاسر صورت خود بزنید. این کار را هر صبح و هر شب انجام دهید و اجازه دهید آب برنج روی صورت شما خشک شود، آب برنج همچنین برای رفع آکنه نیز مفید است زیرا از قرمزی و التهاب آن می کاهد و درمان اگزما و خشکی پوست نیز می تواند با آب برنج انجام شود.برنج حاوی آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین A و ویتامین E است که تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد ناشی از آفتاب، آلودگی هوا و افزایش سن را کاهش می دهد.

آب برنج به عنوان نرم کننده موی سر

آب برنج به عنوان نرم کننده موی سر که موها را صاف تر و نرم تر کرده و برس کشیدن را آسان تر می کند. زنان چینی باور دارند آب برنج موهایشان را براق، سالم و بلند نگه می دارد  و همچنین از ژولیده شدن موها جلوگیری کرده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد.از آب برنج خنک پس از شستشوی موهایتان به عنوان آبکشی نهایی استفاده کنید. برای نتایج بهتر، این کار را دوبار در هفته تکرار کنید./  مه شو

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید