مواد غذایی و خوراکی روی اخلاق انسان ها تاثیر می گذارند و اگر هضم یک غذا دو روز طول بکشد آن اخلاق دو روز با شما خواهد ماند.

غذاهایی که اخلاقتان را خوب می کند

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که غذاها تا میزان بسیاری بر روی خلق وخو و نوع رفتار ما تاثیر دارند. از آنجاکه هضم غذا ممکن است تا دو روز زمان ببرد، بنابراین تاثیر آنها بر روی اخلاق شما تا دو روز پابرجا خواهد بود. بنابراین باید غذاهایی را انتخاب کنید که تاثیرات مثبت و خوبی روی شما بگذارند و از خوردن غذاهایی که بداخلاق و عصبی‌تان می‌کنند دوری کنید.

شاید تا به حال متوجه شده باشید که گاهی احساس بدخلقی و رفتارهای عجیب ناخواسته دارید. ممکن است که این به دلیل مواد خوراکی باشد که مصرف کرده‌اید. در هر صورت اگر به طور مداوم، احساس بدخلقی، عصبانیت، سستی و یا افسردگی و استرس دارید، خوب است مواد غذایی مصرفی‌تان را ارزیابی کنید و دلایل را پیدا کنید. برای مثال، تحقیقات انجام‌شده نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی سالم که حاوی غذاهای فراوری‌شده، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، مواد شیمیایی و قند نباشد، تاثیر بسیاری بر سلامت روح و روان شما دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با رژیم غذایی مناسبی برای بداخلاق‌ها آشنا کنیم و کمک کنیم تا آنها با خوردن مواد غذایی مناسب اخلاق خوبی داشته باشند و پرخاشگری و عصبانیت را کنار بگذارند. بنابراین خواندن این مطلب را از دست ندهید.

غذاهایی بخورید که اخلاق‌خوب‌کن باشند!

اخلاق بد، روحیه ضعیف، کم‌حوصله بودن و پرخاشگری دلایل بسیاری دارد، اما یکی از دلایل مهم این موارد، غذاهایی هستند که می‌خورید. پزشکان متخصص تغذیه معمولا با پیشنهاد استفاده از انواع رژیم غذایی سالم، شما را به مصرف غذاهایی مقوی و مناسب دعوت می‌کنند. این غذاهای سالم معمولا باعث اخلاق خوب و داشتن روحیه بهتر در شما شده و سبب می‌شود که سبک زندگی بهتری را تجربه کنید. براساس مطالعات و تحقیقات، غذاهای سرشار از آمینواسید، سبب خوب شدن اخلاق و تقویت روحیه می‌شوند.

غذاهایی که این ماده را دارند در بدن شما باعث ترشح سروتونین می‌شوند و بنابراین با ترشح این ماده شما احساس سرخوشی و شادی خواهید داشت. همچنین اگر در رژیم غذایی چاقی و یا رژیم غذایی لاغری خود مواد غذایی از جمله خانواده پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، مکمل‌هایی همچون آهن و ویتامین‌هایی همچون B و ... را بگنجانید، متوجه تاثیرات بسیار آن بر روی اخلاق خود خواهید شد. بنابراین از خوردن گوشت ماهی، مرغ،‌ لبنیات، تخم‌ مرغ، انواع مغزها و غلات مغذی غافل نشوید.

این خوراکی‌ها را عصبی‌ها بخورند

اگر در دسته افراد عصبی و زودجوش قرار دارید و آستانه تحمل‌ شما بسیار پایین است، باید بدانید که چه مواد غذایی را باید بخورید و کدام‌ها را باید از لیست انتخاب‌های خود خارج کنید. مصرف چای و قهوه و همچنین نوشیدن برخی از نوشیدنی‌های بسیار شیرین باعث عصبی شدن و پرخاشگری می‌شوند. به‌جای نوشیدن چای و قهوه می‌توانید با خوردن انواع دمنوش‌های آرامش‌بخش همچون چای ‌بابونه، نوشیدنی بیدمشک، شربت گل سرخ و بسیاری موارد دیگر، می‌توانند شما را آرام کنند و تاثیرات مثبتی را بر اخلاق شما بگذارند. به طور کلی ممکن است در زمان‌هایی عصبانی و تندخو باشید، در چنین زمان‌هایی از نوشیدن انواع مواد حاوی کافئین خودداری کنید، چرا که باعث تشدید این حالت در شما و به هم ریختن اعصابتان می‌شوند.

در عوض به یک رژیم غذایی سالم که حاوی غلات، پروتئین، بستنی و خوردنی‌های نشاط‌آور است، روی بیاورید. اگر احساس می‌کنید که خوردنی‌ها بر روی شما تاثیر ندارند و دائما عصبی و خشن هستید، شاید بهتر باشد به یک پزشک اعصاب متخصص مراجعه کنید. برخی از غذاها به دلیل سالم بودنشان بر روی ما تاثیرات مثبتی دارند و ما حتی با فکر کردن به خواص آنها در حین خوردنشان، احساس خوبی داریم. در مقابل خوردن برخی از مواد خوراکی مانند فست‌فودها و چیپس و نوشابه، شاید برایمان دوست‌داشتنی باشند، اما چون در نهایت می‌دانیم که برایمان مضر هستند حس خوبی بعد از خوردنشان نداریم.

اخلاق شما دائما در حال تغییر است، آن را به جهت مثبت هدایت کنید

ممکن است در طول روز اتفاقات بدی برای شما افتاده باشد، فردی اعصابتان را خرد کرده باشد، در محیط کارتان با کسی بحث کرده باشید و یا هنگام خرید، فروشنده سرتان کلاه گذاشته باشد. در این شرایط شما مانند یک انبار باروت منتظر یک جرقه برای انفجار هستید. اگر در این وضعیت خوراکی‌هایی را بخورید که بر شدت خشم‌تان بیفزایند، مابقی روزتان نیز به بدترین شکل سپری می‌شود و احساس خشم و عصبانیت کلافه‌تان می‌کند.

خوردن یک بستنی باعث خنک شدن شما و ترشح اندورفین در مغز شما می‌شود و احساس نشاط و آرامش درونی را به شما القا می‌کند. حتی نوشیدن یک لیوان آب خنک نیز می‌تواند میزان خشمتان را کاهش دهد. شکر و مواد خوراکی بسیار شیرین شاید بلافاصله بعد از مصرف حس خوبی به شما بدهند، اما با گذشت زمان شما را سنگین می‌کنند و احساس بیحالی و بی‌حوصلگی بیشتری خواهید داشت. پس در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

مسلما اگر عصبانی باشید و یک غذای خیلی ترش، تند، تلخ و یا داغ مصرف کنید، حرارت بدن شما بیشتر می‌شود، گرمای درونی شما آمپرتان را به اوج می‌رساند و باعث می‌شود از کوره در بروید. بنابراین این مواد خوراکی را در مواقعی که عصبانی هستید مصرف نکنید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید