نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

خلیلزاد و فرمانده ارتش پاکستان دیدار کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دیدار زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان در شهر راوالپیندی در مقر ارتش برگزار شد.

مذاکرات صلح بین‌الافغانی با هدف پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله افغانستان در دوحه قطر در حال برگزاری است.

پس از آنکه اسلام‌آباد در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی مذاکرات صلح برجسته‌ای را میان طالبان و واشنگتن برنامه‌ریزی کرد، این دوازدهمین سفر خلیل‌زاد به پاکستان ظرف کمتر از دو سال اخیر محسوب می‌شود.

ژنرال فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعاتی پاکستان و صادق خان، نماینده ویژه اسلام‌آباد در امور افغانستان نیز در این نشست حضور داشتند.

ژنرال بابار افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان در یک سری توییت نوشت: مسائل مربوط به منافع مشترک، امنیت منطقه‌ای و روند کنونی سازش افغانستان از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بودند.  

این سخنگو گفت: خلیلزاد در جریان این نشست "حمایت بی‌قید و شرط و صادقانه" پاکستان از این روند صلح را تحسین کرد.

فرمانده ارتش پاکستان گفت: عمران خان، نخست وزیر پاکستان در رابطه با صلح و پیوستگی در این منطقه دیدگاه روشنی ارائه کرده است.

این مذاکرات صلح برجسته به دنبال توافق آمریکا-طالبان در ماه فوریه برگزار شده است. هدف هر دو طرف سازش سیاسی و پایانی برای دهه‌ها خشونت است.

آنها با موضوعات جدی و سختی دست و پنجه نرم خواهند کرد که شامل شروط یک آتش‌بس دائمی، تغییرات قانون اساسی و تشریک قدرت می‌باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته تلاش‌ها برای از سرگیری این روند به تعلیق درآمده را افزایش داد و تلاش کرده تا کمک پاکستان را برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ واشنگتن در تاریخ معاصر بدست آورد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید