۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 55171911

اعتراضات مردم لیبی علیه وخامت اوضاع معیشتی از غرب این کشور به شرق لیبی کشیده شده است.

گسترش اعتراضات در لیبی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شهر بنغازی در شرق لیبی صحنه اعتراضات مردمی علیه وخامت اوضاع معیشتی بود و مردم تصویر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی را به آتش کشیدند.

تصاویر ضبط شده از این تظاهرات نشان می دهد که مردم راهها را بسته و لاستیک ها را آتش زدند.

فعالان فیلم ویدئویی را منتشر کردند که شامل بیانیه ای از سوی جوانان بنغازی است و در آن خواستار برکناری دولت شدند که خدمات رسانی به مردم، تحقق عدالت اجتماعی ناتوان شدند.

در پی خشم مردم در شهرهای مختلف شرق لیبی تحت کنترل حفتر و اعتراضات آنها به اوضاع معیشتی و شیوع فساد در نهادهای دولت شرق، عقیله صالح، رئیس پارلمان وابسته به این دولت برای مهار این بحران درخواست تشکیل جلسه فوری داد.

همچنین یک منبع آگاه اعلام کرد،  شش پست حاکمیتی از مجموع ۱۰ پست که پارلمان لیبی مستقر در شرق لیبی و دولت وفاق ملی مستقر در غرب لیبی بر سر آن رقابت دارند، در رایزنی های جاری در شهر بوزنیقه مراکش تقسیم خواهند شد.

وی افزود، مذاکرات در فضای مثبتی انجام شد و طی آن دو طرف به تفاهماتی رسیدند و مکانیزم و شروط نامزدی برای هر یک از پست ها بررسی شد.

پیش از این مشارکت کنندگان در رایزنی ها از دستیابی به تفاهماتی پیرامون "پایان دادن به دودستگی نهادهای ملی" خبر دادند.

محمد خلیفه نجم، عضو شورای عالی دولت وفاق گفت، رایزنی ها به شکل مثبت و سازنده ادامه دارد و تفاهمات مهمی از جمله تدوین استانداردهای روشن برای نابودی فساد و پایان دادن به دودستگی نهادها حاصل شده است.
 

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید