روزنامه هاآرتس نوشت بنیامین نتانیاهو وقتی متهم قضایی است با اهمال‌کاری و بی‌مسئولیتی‌اش اسرائیل را به سمت آشوب می‌کشاند.

نتانیاهو با اهمال‌کاری اسرائیل را به سمت آشوب می‌کشاند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه هاآرتس نوشت: تسلیم شدن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در برابر شهرداران شهرک‌های یهودیان حریدیم که تهدید کرده بودند در صورت بسته شدن شهرهایشان با دولت همکاری نخواهند کرد، در کنار اوضاع وخیم اقتصادی دلیل دیگری بر شکست نتانیاهو در مدیریت بحران کرونا است.

در حقیقت تسلیم شدن نتانیاهو به روشنی نشان میدهد وقتی نخست‌وزیر متهم قضایی است دولت آنطور که باید نمی‌تواند فعالیت کند و نتانیاهو با اهمال‌کاری و بی مسئولیتی‌اش اسرائیل را به آشوب می‌کشاند.

این روزنامه افزود: نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش و کسانی که از او حمایت می‌کنند تظاهرکنندگان مخالف وی را تحقیر کرده و آن‌ها را آشوبگر می‌دانند. اما آشوبگران واقعی همان شرکای نتانیاهو در دولتش هستند.

نمایندگان حریدیم از وابستگی نتانیاهو به حمایت آن‌ها برای باج خواهی بهره می‌برند. آن‌ها می‌دانند نتانیاهو برای ابقایش در قدرت و تلاش‌هایش برای فرار از محاکمه به تایید آن‌ها وابسته است.

این روزنامه نوشت: تهدید به عدم احترام به تصمیمات دولت به معنای کامل کلمه شورش محسوب می‌شود. تسلیم شدن نتانیاهو در برابر این تهدیدات تنها بر این مسئله دلالت ندارد که نتانیاهو باج دهنده است بلکه نشان می‌دهد دولت به صورت کامل گروگان اوست.

هاآرتس افزود: نتایج بحران بی اعتمادی را می‌توان در اتفاقات روز سه شنبه دید؛ زمانی که آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" از مردم خواست به دستورات دولت درباره کرونا به دلیل شکستش در اداره بحران گوش ندهند. نتانیاهو نامه‌ای را برای یائیر لابید، ایمن عوده، لیبرمن و نفتالی بنت تحت عنوان "توهین شما به مبارزه اسرائیل علیه کرونا و تشویق به آشوب" فرستاد و تلاش کرد تا همگان را به جز خودش و یهودیان حریدیم، مسئول اوضاع بداند.

وی مخالفانش را به ایراد اظهاراتی که به گفته او به وحدت مردم در جنگ علیه کرونا ضربه می‌زند، متهم کرد. اما کسی که به وحدت مردم ضربه می‌زند خود نتانیاهو است که اسرائیل را به سمت شکستی با خفت و خواری برای ابقای حکومتش و منافع شرکای حریدیم پیش می‌برد.

این روزنامه نوشت: درخواست از نتانیاهو برای ترک کردن عرصه سیاسی تا زمان روشن شدن وضعیت قانونی‌اش از همان اوایل تحقیقات و تا زمان صدور لایحه اتهامات و آغاز محاکمه‌اش وجود داشت.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید