وزیر دفاع انگلیس گفت: در مقابله با "تهدیدات ایران و انصارالله یمن" با عربستان همکاری می کنیم.

حمایت انگلیس از عربستان در مقابله با ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بن والس، وزیر دفاع انگلیس در گفتگو با شبکه العربیه که مشروح آن به تازگی منتشر شده گفت که روابط بین دو کشور انگلیس و عربستان سعودی یکی از طولانی‌ترین و عمیق‌ترین روابط منطقه است و حفاظت از امنیت عربستان در مقابل "حملات و تهدیدات ایران و حوثی‌ها" برای کشورش بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: روابط امنیتی انگلیس با عربستان دیرینه تر از هر رابطه‌ای با همپیمانان غربی است. ما حدود 100 سال  است که در حوزه‌های متعددی همواره دوشادوش هم ایستاده‌ایم. ما از دیرباز با هم رابطه عمیقی داشته‌ایم و این رابطه محدود به فروش تسلیحات و همکاری‌های دفاعی نیست.

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد: ما در حفاظت از امنیت عربستان با این کشور همکاری می‌کنیم، چه در مقابل پهپادهای یمنی و چه در مقابل موشک‌های کروز و حتی در مقابل تهدیدات ایران. حفاظت از این مساله برای منطقه بسیار مهم است.

بن والس مدعی شد: ایرانی‌ها کشتیرانی و منافع عربستان و امارات را تهدید می‌کنند و ما باید در رویارویی با این خطر همکاری کنیم. محافظت از تنگه هرمز و اقتصاد کشورهای خلیج (فارس) نه تنها برای انگلیس بلکه برای همه منطقه مهم است.

او تاکید کرد که کشورش در مقابل این تهدیدات در کنار سعودی خواهد ایستاد.

این مقام انگلیسی گفت: از چند هفته پیش در وزارت دفاع اعلام کردیم که تجارت خود با عربستان را در زمینه دفاع هوایی از سر می‌گیریم. این برای انگلیس تنها یک موضوع تجاری نیست، بلکه یک همکاری همه‌جانبه است.

بن والس گفت: شرکت‌های انگلیسی سازنده سامانه‌های دفاع هوایی در کنار سعودی ها در این زمینه کار می‌کنند تا این تجهیزات را تولید کنند. این یک همکاری واقعی در زمینه دفاع هوایی است.
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید