اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بازید از اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه بیان کرد مقاومت موشک‌هایی در غزه دارد که می‌تواند تل‌آویو و فراتر از آن را نابود کند.

موشک‌های ما می‌تواند تل‌آویو را با خاک یکسان کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،‌ هنیه که عصر سه‌شنبه گذشته در سفری رسمی وارد بیروت پایتخت لبنان شد، امروز از ارودگاه عین الحلوه در جنوب این کشور بازدید کرد.

وی در سخنانی در جمع فلسطینهای این اردوگاه گفت: ما از فلسطین به اردوگاه عین الحلوه آمدیم تا بگوییم که فلسطین و سرزمینش از آنِ ماست. 

هنیه تاکید کرد: ما به دشمن می‌گوییم، هرگز ظلم تاریخی که در حق فلسطین روا داشته فراموش نمی‌کنیم و هرگز از آن نمی‌گذریم و همچنین به هیچ قیمتی حق بازگشت به وطن را فراموش نخواهیم کرد.

وی گفت: ارودگاه‌های فلسطینی در جنوب لبنان با وجود فقر و گرسنگی و درد و مشکلات،‌ سمبل ایستادگی و رمز آرمان و مقاومت مردم فلسطین هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: شاید مردم منطقه در حال حاضر درگیر مسائل و مشکلات خاص خود باشند، اما بر سر فلسطین و قدس اتفاق‌ نظر دارند.

وی تاکید کرد: قطار عادی‌سازی روابطی که حکومت‌های عربی با اسرائیل به راه انداخته‌اند، به هیچ‌وجه به نمایندگی از مردم منطقه نیست. مطمئن باشید که فلسطین همچنان در قلب مردم منطقه جای دارد.

هنیه گفت: ما در همین جا (عین الحلوه) بار دیگر پیمان می‌بندیم که هرگز از حق مقدس بازگشت به سرزمین فلسطین کوتاه نمی‌آییم. حق عادلانه حقی است که خداوند برای مردم فلسطین مقرر داشته و آن حق برخورداری از سرزمین است که نه با عقب‌نشینی و نه با عادی‌سازی روابط از آن نمی‌گذریم.

وی در ادامه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی، تهدید کرد: مقاومت در غزه موشک‌هایی دارد که می‌تواند با آن تل‌آویو و فراتر از آن را هدف قرار دهد و نابود کند.

این اولین سفر هنیه در مقام رییس دفتری سیاسی حماس به لبنان پس از ۲۷ سال است.

هنیه چهارشنبه گذشته با مقام‌های ارشد لبنان از جمله «نبیه بری» رییس پارلمان و «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور دیدار کرد.

ملاقات با جمعی از علمای لبنان و دبیرکل «جنبش جماعت اسلامی» این کشور از دیگر دیدارهای وی در این سفر بود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید