یک هیئت عالی‌رتبه روسیه هفته آینده به سوریه سفر می کنند.

سفر یک هیئت عالی‌رتبه روسی به دمشق

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع عالی‌رتبه روسی به روزنامه الشرق الاوسط گفته است هیئتی متشکل از «شخصیت‌های برجسته» این کشور در روزهای آینده در دمشق با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و تعدادی از مسئولان سوری دیدار و گفتگو خواهند کرد.

این منبع مذکور افزود: «هیئت روسی متشکل از شخصیت‌های مهمی خواهد بود که در زمینه دیپلماتیک، سیاسی، نظامی و اقتصادی با موضوع سوریه ارتباط دارند.»

به گفته این منبع، دیدارهای هیئت روسی در دمشق از اهمیت خاصی برخوردار است، به ویژه آنکه این نخستین بار است که چنین شخصیت‌هایی در این سطح با هدف گفتگوهای همه جانبه درباره موضوعات مربوط به سوریه گردهم می‌آیند.

پیشتر اعلام شد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در روزهای آینده به سوریه سفر خواهد کرد.

لاوروف در این سفر با مسئولان سوری درباره موضوع مبارزه با تروریسم، نتایج کمیته قانون اساسی و موضوع مناطق شرق فرات گفتگو و رایزنی خواهد کرد.

لاوروف آخرین بار در سال ۲۰۱۱ به سوریه سفر کرد.

در همین خصوص، وزارت دفاع روسیه بخشی از جزئیات گفتگوهای دور روز پیش سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور با گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه را منتشر کرد. شویگو در آغاز نشست با پدرسون به تاثیر منفی تحریم‌های اروپا بر حل و فصل سیاسی موضوع سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور اشاره کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید