وزارت دفاع آمریکا در گزارشی مدعی شد چند هزار مزدور سوری به لیبی توسط ارتش ترکیه اعزام شده است.

 ترکیه ۵ هزار مزدور از سوریه به لیبی اعزام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا از اعزام چند هزار نظامی مزدور سوری به لیبی از سوی ارتش ترکیه خبر می‌دهد.

در گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا آمده است: ترکیه اخیرا دست کم ۵ هزار مزدور سوری را به لیبی اعزام کرده است. این افراد پیشتر با همکاری ترکیه علیه دولت قانونی دمشق فعالیت می‌کردند.

همچنین پنتاگون مدعی است که دولت آنکارا تاکنون چندین خدمه نظامی خود از جمله ماموران فنی و عملیاتی را به غرب لیبی اعزام کرده تا برای کمک به دولت وفاق ملی اقدام کنند.

این در حالیست که ترکیه و بانک مرکزی لیبی در طرابلس یادداشت تفاهمی درباره افزایش همکاری‌های بانکی دو طرف بدون اعلام بندهای آن امضا کردند. ناظران سیاسی معتقدند دولت ترکیه با امضای این توافقنامه در صدد نابودی ثروت‌ها و منابع مردم لیبی به بهانه همکاری‌های اقتصادی است.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، این کشور وارد یک بحران عمیق سیاسی شد و تاکنون هم این بحران ادامه یافته است. در حالی که دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان ملل قرار گرفته، ارتش تحت امر خلیفه حفتر طی یک سال گذشته ضمن حمله به طرابلس قصد ساقط کردن حکومت السراج را داشته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید