فیلم سینمایی «اژدر» به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا سبحانی و نقش آفرینی بازیگرانی همچون لوون هفتوان، بهاره رهنما، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام دوست، شهره لرستانی، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری , یوسف صیادی و ... در شبکه نمایش خانگی پخش شده است، به بهانه پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی به بررسی این فیلم پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

معرفی و بررسی فیلم اژدر / فیلمی سخیف و بی ارزش

 سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : فیلم سینمایی «اژدر» فیلم کمدی و خانوادگی به نویسندگی جاوید سبحانی و تهیه کنندگی و کارگردانی رضا سبحانی و با حضور بازیگران شاخصی همچون لوون هفتوان، بهاره رهنما، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام دوست، شهره لرستانی، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری , یوسف صیادی و ...  در سال ۱۳۹۷ تولید شده است.

فیلم سینمایی «اژدر» به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا سبحانی، در زمستان سال گذشته بر روی پرده سینماها رفت، اما نتوانست آنطور که باید و شاید مورد اقبال عمومی قرار بگیرد و پس از گذشت تقریباً دو سال از تاریخ تولید، هفته گذشته سه شنبه مورخ ۷ مرداد ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از اکران آنلاین فیلم ها در شبکه های VOD، توسط موسسه هنر اول در شبکه نمایش خانگی توزیع  شد.

کارگردانی فیلم سینمایی «اژدر» بر عهده رضا سبحانی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ۶۵ ساله اهوازی بوده است، وی کار خود را به صورت تجربی و از فیلم کوتاه و دستیاری کارگردان آغاز کرده و در فیلم های شاخصی همچون «روز باشکوه» به کارگردانی کیانوش عیاری، «بازی تمام شد» به کارگردانی مهدی صباغ زاده، «دو نیمه سیب» به کارگردانی کیانوش عیاری، «آبادانی ها» به کارگردانی کینوش عیاری، «بدلکاران» به کارگردانی مهدی صباغ زاده به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز حضور داشته است.

فیلم «اژدر» پنجمین فیلم بلند سینمایی سبحانی محسوب می شود، وی پیش از این فیلم های «زیستن»، «خاک سرد»، «آفتاب پشت برف»، «رژیم طلایی»، «به تهران خوش آمدید» و … را جلوی دوربین برده است و فیلم سینمایی «به تهران خوش آمدید» به تهیه کنندگی مجتبی امینی آخرین فیلم این کارگردان محسوب می شود که در سال ۱۳۹۲با حضور بازیگرانی همچون هنگامه قاضیانی، مهرداد صدیقیان، همایون ارشادی، رضا ناجی، بابک حمیدیان، رابعه مدنی، عمار تفتی، شقایق فراهانی، سام قریبیان و ... کارگردانی کرده بود.

فیلم «اژدر» در فیلمنامه بسیار متزلزل است و علاوه بر فیلمنامه ضعیفی که دارد، در پرداخت هم بسیار ضعیف است و اصلاً هیچ شباهتی به فیلم سینمایی ندارد و بیشتر شبیه به تله فیلم های سخیف سوپرمارکتی است و جزء آن دسته از آثار سینمایی محسوب می شود که سلیقه مخاطب را تا پایین ترین حد ممکن پایین آورده اند و مخاطب به جای تماشای فیلم کمدی شاهد لودگی تعدادی بازیگر است که همین فعالیت ها موجب مخاطب گریزی در سینما می شود.

مخاطب را یاد تله فیلم های به اصطلاح شانه تخم مرغی می اندازد که در سالهای گذشته به وفور در سوپرمارکت ها یافت می شد و کم کم این صنعت را به افول کشاند تا اینکه به کلی این مدیوم به حاشیه رانده شد و چند سالی است که دیگر خبر از تولید این گونه آثار نبود، آثاری که در آن چند بازیگر درجه دو سینما به ایفای نقش می پرداختند و فیلم در طی یک هفته با یک کیفیت بسیار پایین تولید و به پخش می رسید.

تهیه کنندگی فیلم «اژدر» همانند کارگردانی فیلم بر عهده رضا سبحانی می باشد، وی در این فیلم برای نخستین بار تهیه کنندگی را تجربه می کند، البته لازم به ذکر است که وی در سال ۱۳۸۴ در فیلم «خاک سرد» به عنوان سرمایه گذار حضور داشته است.

نویسندگی فیلم اژدر برعهده جاوید سبحانی فرزند رضا سبحانی بوده است وی پیش از در سمت دستیار کارگردانی به فعالیت مشغول بوده است و فیلم اژدر نخستین تجربه فیلم بلند سینمایی وی محسوب می شود، هرچند که فیلم سینمایی اژدر بر اساس طرحی از یزدان عشیری، یکی از مدیران روابط عمومی با سابقه کشور به مرحله نگارش درآمده است.

فیلم «اژدر» داستان مرد فقیر و تنگدستی است که به یکباره قدرت و توانمندی منحصر به فردی پیدا می کند و …

در فیلم سینمایی«اژدر» بازیگرانی همچون بهاره رهنما، میرطاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام‌دوست، شهره لرستانی، شادروان لوون هفتوان، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری ، یوسف صیادی، آذین رئوف و آرش نوذری، رضا پرستش و … به ایفای نقش پرداخته اند.

عوامل فیلم «اژدر» عبارتند از : کارگردان و تهیه کننده: رضا سبحانی، نویسنده فیلمنامه: جاوید سبحانی براساس طرحی از یزدان عشیری و محمدرضا آریانفر، مدیر فیلمبرداری: فریدون شیردل، تدوین: نازنین مفخم، شیما شکری، موسیقی: مانی منادی زاده، مجری طرح: پیمان جعفری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: محمد عبدی زاده، طراحی و ترکیب صدا: عرفان یزدی، صدابردار صحنه: امیر شاهوردی، طراح صحنه و لباس: جهانگیر میرزاجانی، طراح چهره پردازی: پدرام زرگر، دستیار اول فیلمبردار: غلام ولدخانی، جلوه های ویژه بصری: امین نوذری، خواننده تیتراژ: امین عابدینی، مدیر تولید: فروغ شاهسوند، دستیار تولید: سهراب دادگستر، منشی صحنه: تهمینه مرتضوی، عکس: لیلا خوش کنار، مدیر تدارکات: عطااله مقدسی، مشاور رسانه‌ای: امید عشیری، امور تبلیغات: کانون تبلیغات سوفیا، لابراتوار: شرکت پیشگامان سینمای آریا، امور تصویر و صدا: استودیو اندیشه، پشتیبانی فنی: جمشید قدرتی، مشاور فنی: محمدرضا نجفی (دفتر فیلم رضا)، سرمایه گذاران: رضا سبحانی، امین عابدینی.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    خدا رحتمتت کنه علی انصاریان و آقای لوون هفت‌توان 🥺🥺🥺🥺🥺🥺

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید