فیلم «انگاشته» جدیدترین ساخته کریستوفر نولان در هفته اول اکران موفق شد رونق را به بازار سینمای جهان بازگرداند.

 «انگاشته» کریستوفر نولان در گیشه‌ شگفتی آفرید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اولین موج از نمایش فیلم‌های بزرگ و گیشه‌پسند در دوره پساکرونا، این آخر هفته با اکران فیلم مهیج انگاشته (Tenet) از نولان و فیلم ابرقهرمانی جهش‌یافته‌های جدید (The New Mutants) آغاز شد.

انگاشته، محصول کمپانی فیلمسازی برادران وارنر، موردانتظارترین فیلم سال بود که دائما از آن با عنوان فیلمی که می‌تواند تماشاچیان را به سالن‌های سینما بازگرداند، یاد می‌شد. این فیلم آخر هفته در سینماهای ۴۱ کشور جهان از جمله بیشتر کشورها اروپایی، کره جنوبی و کانادا اکران شد و حدود ۵۳ میلیون دلار فروش کرد.

با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، پیش‌بینی میزان فروش فیلم پرهزینه انگاشته در سینماها کار آسانی نبود. اما نتیجه فراتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. توبی امریک رئیس کمپانی برادران وارنر نیز از این استقبال دور از انتظار به عنوان شروعی باورنکردنی یاد کرد.

در حالی که اکران بسیاری از بزرگترین تولیدات هالیوود به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده و برخی استودیوهای فیلمسازی نیز به اکران در پلتفرم‌های برخط روی آورده‌اند، کمپانی برادران وارنر بر سر اکران انگاشته قمار کرد و تصمیم گرفت ابتدا آن را در سینماهای جهان روی پرده برده و در مرحله بعد به تدریج در آمریکا نمایش دهد. این راهبرد تا به این جای کار که موثر بوده است. استقبال سینمادوستان در جهان از این فیلم ثابت کرد سنت تماشای فیلم‌های پرهزینه و پرستاره در سالن‌های سینما را می‌توان حتی در شرایطی که خطر شیوع ویروس کرونا همچنان در کمین است، احیا کرد.

ریچ گلفاند مدیر اجرایی سینمای IMAX، پلتفرم نمایشی که ۵ میلیون از فروش انگاشته از آن به دست آمد، در این باره می‌گوید: استقبال بین‌المللی از انگاشته کریستوفر نولان نشان می‌دهد مخاطبان در سراسر جهان تا جایی که شیوه‌نامه‌های محلی به آنها اجازه بدهد، آماده بازگشت به سینماها هستند.   

در ۹ بازار سینمایی از جمله اوکراین و هلند، از انگاشته در مقایسه با هر کدام از ساخته‌های قبلی نولان،حتی شوالیه تاریکی، استقبال بیشتری شد. این فیلم موردانتظار در گیشه انگلیس نیز ۷۴ درصد فروش بلیت را به خود اختصاص داد. 

انگاشته یک فیلم علمی-تخیلی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان و نقش‌آفرینی جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون،  الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون است که داستان تلاش دو جاسوس حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم را با استفاده از فناوری وارونگی زمان روایت می‌کند. این فیلم هفته جاری در دو بازار بزرگ سینمایی جهان یعنی آمریکا و چین نیز اکران می‌شود.

فیلم ابرقهرمانی و ترسناک جهش یافته‌های جدید که سیزدهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس (X-Men) به شمار می‌رود، هم با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم در گیشه‌ آمریکا حدود ۷ میلیون دلار فروش کرد که کتلین تف (Cathleen Taff) مدیر پخش دیزنی آن را برای دوره‌ای که باید انتظارات را پایین آورد، رضایت‌بخش و موفقیت‌آمیز می‌داند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید