علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: قیمت هر کیلو شیرخشک به ۲۶ هزار تومان رسیده است.

شیر خشک هم گران شد/ قاچاق ۳۰ هزارتن شیرخشک به پاکستان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها دپو شده که قاچاقچیان در حال صادرات آن به پاکستان هستند.

علی احسان ظفری، از انباشت شیرخشک در کارخانه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزارتن شیرخشک در کارخانه‌ها انباشت شده که قاچاقچیان با قیمت‌های عجیب و غریب به سمت پاکستان می‌برند.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۶۰ هزار تن شیر خشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: سالیانه ۱۵ هزار تن ذخایر استراتژیک شیرخشک در کشور است، ضمن آنکه کارخانه‌های شیرخشک به طور مداوم مشغول فعالیت هستند.

ظفری شیوع ویروس کرونا را علت اصلی مازاد شیرخشک اعلام کرد.

این مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت قیمت شیرخشک بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو شیرخشک به ۲۶ هزار تومان رسیده است چرا که قیمت شیرخشک از نرخ شیرخام تبعیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت لبنیات در مصرف تاثیر سوء دارد، بیان کرد: افزایش قیمت لبنیات، مصرف کننده را از مصرف گریزان می‌کند و به هیچ عنوان به نفع کارخانه‌ها نیست.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ادامه داد: با وجود افزایش قیمت تمام شده محصولات لبنی نشات گرفته از گرانی مواد اولیه، کارخانه‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند، در غیراین تولید کننده متحمل زیان می‌شوند.

ظفری در پایان تصریح کرد: در بحث شیرخشک مقداری هیاهوی اضافه وجود دارد تا کار را دست دلالان شیرخشک بدهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید