رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی اتمی در نشست خبری اعلام کرد: اجازه نمی‌دهم کسانی از آژانس برای اهداف خود سوء استفاده کنند.

گروسی: اجازه نمی‌دهم برخی برای اهدافشان از آژانس سوءاستفاده کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «رافائل گروسی» روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با «علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انررژی اتمی، گفت: در دوران تصدی من در آژانس، اجازه نخواهم داد کسانی از آژانس برای اهداف خود سوء استفاده کند، ایران یکی از جاهایی است که بازرسی‌های مختلفی از آنجا به عمل امده است ولی یکسری موارد وجود دارد که نیاز به شفافیت دارد و هیچ تغییری در رویکرد آژانس حاصل نشده  است، همکاری ما سازنده و تعاملی است.

وی ابراز امیدواری کرد که آژانس بتواند بر فعالیت‌های هسته‌ای عربستان سعودی نیز نظارت داشته باشد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من هیچ گرایش سیاسی ندارم و نظارت‌های آژانس بر اساس مسائل فنی است، اما یکسری موارد وجود دارد که باید انجام شود. گاهی اوقات مواردی پیش می‌آید که نیازمند شفاف‌سازی است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ‌آژانس رابطه انفرادی با کشورها دارد و هیچ کشور سومی نمی‌تواند بر روابط آژانس با کشورها تاثیر بگذارد. تمامی گزارشاتی که آژانس منتشر می‌کند به طور سیستماتیک و با حساسیت ویژه منتشر می‌شود. دولت‌ها می‌روند اما این آژانس است که می‌ماند.

وی درباره رابطه ایران و آژانس هم گفت: ‌رابطه ایران و آژانس مهم است. ضمانت می‌دهم که نفوذی در آژانس نیست ولی فشار هست. که این هم بخشی از سیاست جهانی است. تا جایی که می‌توانیم اجازه نمی‌دهیم فشارها روی ما اثر بگذارد

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید