جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد : انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: بعد از ابلاغ قانون مصوب در سال ۹۵ قرار شد احزاب خود را با این قانون جدید تطبیق دهند.

وی افزود: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مسئولیت نظارت بر این موضوع را بر عهده دارد. این کمیسیون یک نهاد فراقوه ای متشکل از دو نفر نماینده مجلس شورای اسلامی و دو نفر نماینده قوه قضاییه و یک نفر نماینده دولت است که این ۵ نفر حق رای دارند.

عرف همچنین گفت: تا امروز ۱۱۸ حزب رسمی در وزارت کشور ثبت است و خانه احزاب نیز استحکام پیدا کرده و در حال فعالیت است و شعب استانی این تشکل نیز در ۱۸ استان راه اندازی شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: غیر از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، کمیسیون شورای امنیت کشور، کمیسیون کارگری، کمیسیون اقوام و دانشجویی ذیل وزارت کشور در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: مباحث کارگری نیز مانند کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با حضور سایر نمایندگان سایر قوا حل و فصل می‌شود. رسیدگی به حوادثی که در مرداد ماه امسال داشتیم که اعتصابات کارگران در صنایع نفت و پتروشیمی بود از وظایف این کمیسیون بود که با کمک وزارت نفت بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شد.

عرف درباره وظایف کمیسیون دانشجویی هم گفت: با توجه به اینکه در سایه بیماری کرونا، سال تحصیلی نداشتیم، مواردی پیش آمد که این مسائل از سوی نهادهای ذیربط ارجاع شد که در کمیسیون دانشجویی پیگیری می‌شود.

وی افزود: در بخش انتخابات قرار بود ۲۹ فروردین مرحله دوم انتخابات را برگزار کنیم که غیر از میاندوره‌ای است. در انتخابات میاندوره‌ای جایگزین مرحومین فاطمه رهبر در تهران و آقای رمضانی در صومعه سرا و یک مورد در کبودرآهنگ و نماینده تفرش و گچساران در سال ۱۴۰۰ انتخاب می‌شوند.
 
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم، در ۱۱ حوزه انتخابیه و در ۹ استان و ۲۴ شهرستان در تاریخ ۲۱ شهریور برگزار می‌شود و تا امروز تمام تمهیدات و پروتکل های بهداشتی برای آن تدوین و ابلاغ شده است. برای مرحله دوم انتخابات ما تبلیغات میدانی نخواهیم داشت به خاطر اینکه تجمعات از طرف وزارت کشور ممنوع است.

عرف همچنین با اشاره به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، گفت: انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید