محمدرضا ایروانی رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان، از شناسایی دو مورد مشکوک به کرونا در حوزه های کنکور اصفهان خبر داد.

شناسایی دو مورد مشکوک به کرونا در حوزه های کنکور اصفهان

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: آمار داوطلبان بستری شهرستان اصفهان مبتلا به کرونا در روز اول و دوم آزمون صفر بود و تنها یک مورد مشکوک در روز چهارشنبه بنا بر تشخیص کادر درمانی واقع در دانشگاه اصفهان شناسایی شد و یک مورد مشکوک دیگر هم امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان شناسایی شده اند که این دونفر در حوزه های امتحانی خود در یک محیط قرنطینه در آزمون شرکت کردند.

محمدرضا ایروانی گفت: آزمون سراسری سال 99 همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه در اصفهان برگزار میشود ما در استان اصفهان طی این چهار روز 84 هزار چهارصد و پنجاه و هشت داوطلب موجود داریم که از این تعداد 51 هزار ششصد و سی و نه نفر مطابق 61.14 درصد بانوان و 32 هزار هشتصد و نوزده نفر مطابق 38.86 درصد آقایان هستند.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه آزمون هنر برگزار شد که تعداد داوطلبین اصفهان برابر 10 هزار و چهارصد و چهار ده نفر بودند، در روز پنجشنبه آزمون ریاضی و انسانی در حال برگزاری است که تعداد داوطلبین گروه ریاضی 11 هزار و هشتصد و پنجاه و هشت نفر و تعداد داوطلبین گروه علوم انسانی 18 هزار و هشتصد و بیست و سه نفر است.

رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان تصریح کرد: جمعه طبق بررسی ها از نظر آمار داوطلبان شلوغ ترین روز آزمون سراسری است چراکه شاهد برگزاری آزمون گروه تجربی خواهیم بود که 32 هزار چهار صد و پنج داوطلب در استان اصفهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، همچنین در روز شنبه شاهد برگزاری آزمون گروه زبان های خارجه با جامعه آماری 10 هزار و نهصد و پنجاه و هشت نفر خواهیم بود.

ایروانی افزود: این داوطلبان در 26 شهر استان و در 39 حوزه اصلی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، حوزه های آزمون در شهرستان اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی، دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، موسسه غیرانتفاعی راغب اصفهانی، دانشکده معارف قرآن و عترت، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، دانشگاه پیام نور اصفهان، دانشکده فنی شهید مهاجر و حوزه های آموزش و پرورش که غالبا در ناحیه سه قرار دارند، برگزار می‌شود که لازم به ذکر است این حوزه ها در تمامی روزها فعال نیستند و به تناسب آمار ها این 9 حوزه فعال خواهند بود.

وی در خصوص داوطلبان مبتلا به کرونا عنوان کرد: آمار داوطلبان بستری شهرستان اصفهان مبتلا به کرونا در روز اول و دوم آزمون صفر بود و تنها یک مورد مشکوک در روز چهارشنبه بنا بر تشخیص کادر درمانی واقع در دانشگاه اصفهان شناسایی شد و یک مورد مشکوک دیگر هم امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان شناسایی شده اند که این دونفر در حوزه های امتحانی خود در یک محیط قرنطینه در آزمون شرکت کردند. رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان با اشاره به چگونگی رعایت پروتکل های بهداتی گفت: یکی از پروتکل های بهداشتی ضد عفونی تمامی اماکن آزمون بود که یکبار پیش از هر نوبت برگزاری و یکبار پس از برگزاری انجام شد همچنین در طول برگزاری آزمون مرتبا سرویس های بهداشتی ضد عفونی شد. ایروانی ادامه داد: چیدمان صندلی ها با دو برابر فاصله نرمال سازمان سنجش تنظیم شده، همچنین به هر داوطلب یک پک بهداشتی که حاوی یک ماسک و ژل ضدعفونی کننده است تحویل داده می‌شود.

وی تاکید کرد: تنها مشکلی که با آن مواجه هستیم و هیچ راه حلی برای آن در اختیار نداریم حضور خانواده ها در پشت میله های حوزه های امتحانی است که خارج از محدوده اختیارات ما است اما به خانواده ها توصیه می کنیم فرزندان خود را به حوزه ها برسانند و خودشان از آن محیط خارج شوند چراکه تجمع میتواند خطر آفرین شود.

رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان خاطر نشان کرد: ما در بحث آزمون دو بخش را دارا هستیم، نخست بخش اجرا و دوم بخش حراست از آزمون است که بر عهده حراست های حوزه های امتحانی است و گفتنی است ما تا به امروز هیچ موردی از تخلفات و تقلب نداشته ایم و یکی از بهترین استان ها در برگزاری آزمون سراسری بوده ایم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید