رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی حکمی«معاون فرهنگی و آموزشی» بنیاد شهید و امور ایثارگران را منصوب کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید منصوب شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سعید اوحدی طی حکمی «یعقوب سلیمانی» را به‌عنوان «معاون فرهنگی و آموزشی» بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد. مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته با حضور سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

سردار یعقوب سلیمانی دومین سرداری است که به یکی از معاونت‌های بنیاد شهید در دوره ریاست جدید آن توسط سعید اوحدی انتخاب می‌شود. پیش از این در 27 خرداد ماه 1399 بود که علی گرجی‌زاده به‌عنوان مشاور حقوقی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شد و حکم خود را دریافت کرد. علی‌اصغر گرجی‌زاده از آزادگان دفاع مقدس است که فرماندهی حفاظت سپاه، فرماندهی سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) و معاونت حقوقی سپاه پاسداران را در کارنامه خود دارد. او از بازنشستگان سپاه پاسداران است.

متن حکم سعید اوحدی برای انتصاب معاون جدید فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرح زیر است:

سردار گرامی جناب آقای یعقوب سلیمانی

سلام‌علیکم

نظر به تعهد، تجربیات و سوابق ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم شما را به‌عنوان «معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب می‌نمایم. امید است که با استعانت از درگاه ایزد منان و بهره‌گیری از تجارب ارزنده خود در جهت تعالی مادی و معنوی، با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی، بویژه همراهی و همدلی همکاران خدوم آن معاونت در ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها و ارائه خدمات به جامعه ایثارگری و اجرای برنامه‌ها و اهداف موردنظر، بویژه در حیطه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق و مؤید باشید.

سعید اوحدی

سعید اوحدی در مراسم تودیع و معارفه گفت: نگاه به بنیاد شهید یک دستگاه خدماتی و اداری ساده نیست و هدف مقدس‌تری مد نظر بوده است. امروز طبق نظر مقام معظم رهبری یک حوزه فرهنگی و یک دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است و این مسئله نشانگر عمق اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. رسالت ترویج، حفظ و توسعه این فرهنگ امروز بر دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه فرهنگی آن است. مطابق قانون ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خدمت بنیاد قرار گیرد و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به جابجایی‌های صورت گرفته در حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: پس از بازنشستگی حجت الاسلام ابطحی، حجت الاسلام کاویانی راد با حفظ سمت به عنوان سرپرست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منصوب شدند، اما به اذعان خود ایشان حجم فعالیت‌های این دو حوزه بسیار زیاد بود و مقرر شد از حضور آقای کاویانی به صورت کامل در دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه استفاده شود. در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از این پس در خدمت سردار یعقوب سلیمانی به عنوان معاون این حوزه خواهیم بود. ایشان هم دارای سوابق طولانی در حوزه ایثارگری و از خانواده معظم شهدا هستند.

یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ایثار و شهادت را دو محور اساسی اسلام دانست و گفت: اسلام با همین دو بال در برابر تمام مشکلات ایستاده و پیروز شده است. در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، فلسطین و تمام نقاطی که اسلام در برابر بی‌عدالتی‌ها قرار دارد، این فرهنگ باعث پیروزی بوده است. ان‌شاءالله در بنیاد شهید و امور ایثارگران با حرکتی جهادی و همراهی و هم‌افزایی از تمام امکانات به خوبی برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

به گزارش تسنیم، سردار یعقوب سلیمانی، مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین و دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج است. یعقوب سلیمانی را سال‌هاست که با نام سردار راهیان نور کشور می‌شناسیم. او همچنین دبیر ستاد اربعین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دبیر قرارگاه شهید فهمیده ویژه مراسم ارتحال امام(ره) و رئیس هیأت تیراندازی سپاه بوده که پیش از بر عهده گرفتن این وظایف، مسئولیت خدمات کارکنان سازمان بسیج مستضعفین را بر عهده داشت. او همچنین یکی از فرماندهان هشت سال دوران دفاع مقدس است که تجارب فراوانی در حوزه‌های محتوایی با موضوع دفاع مقدس دارد. سال‌ها مسئولیت در نهادهای مرتبط با حوزه راهیان نور کشور و برخورد با مسائل مورد بحث این حوزه، سردار سلیمانی را به یکی از کارشناسان متبحر در این موضوعات تبدیل کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید