نیمی از پزشکان متخصص عضو گروه عفونی در مشهد حین خدمت به بیماران کرونایی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

نیمی از پزشکان متخصص گروه عفونی مشهد کرونا گرفتند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید رضا نادری مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اساتید و دستیاران تخصصی این گروه از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا حضور صددرصدی در مراکز درمانی ویژه کرونا در مشهد داشته‌اند و این تلاش شبانه روزی در خدمات رسانی به بیماران ستودنی است.


او افزود: از هشت متخصص عضو گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهار نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که همانند دیگر مدافعان سلامت جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حال متخصصان مبتلا به کرونا در مشهد خوب است، اما در برخی روزهای سخت با ۵۰ درصد ظرفیت هر نفر معادل دو نفر فعالیت دارد تا جای خالی نیروهای مبتلا احساس نشود.
 
نادری بیان کرد: با وجود هشدارهای ارائه شده باز هم برخی از مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند در حالی که مردم تا زمان مهار قطعی و کنترل ویروس کرونا و تولید واکسن این بیماری همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: مردم باید به فکر حال مدافعان سلامت که ۶ ماه بطور شبانه روزی و دور از خانواده از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، باشند و از خانه‌نشینی خسته نشوند، زیرا خستگی حضور مستمر و بی‌وقفه در بیمارستان آن هم با لباس خاص به‌مراتب سخت‌تر و بیشتر است.

 
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید