۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 55162991

الیوت آبرامز جانشین جایگزین برایان هوک می شود که سابقه فعالیت در دولت‌های رونالد ریگان و جرج دابلیو بوش را دارد.

جانشین برایان هوک را بشناسید

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی شکست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، هوک نماینده آمریکا در امور ایران به زودی استعفا ‌می‌کند و الیوت آبرامز جانشین او می‌شود.

الیوت آبرامز، سیاستمدار آمریکایی که متهم به گمراه کردن کنگره آمریکا در ماجرای ایران کنتراست، جایگزین برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شد.

آبرامز در سال 2019 به دستور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا انتخاب شد و در حال حاضر، علاوه بر سمت جدید خود، این مقام را نیز حفظ خواهد کرد.

او سابقه فعالیت در دولت‌های رونالد ریگان و جرج دابلیو بوش را دارد و اینک فعالیت خود را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا ادامه می‌دهد.

آبرامز هفتاد و دو ساله متولد ژانویه سال 1948 در دوران بوش و ریگان در سیاست خارجی نقش داشت. آبرامز در جریان ماجرای ایران کنترا در دوره ریاست جمهوری ریگان به اتهام پنهان کردن اطلاعات از کنگره مجبور به پاسخگویی در مقابل نمایندگان شد، اما توسط جرج اچ دابلیو بوش مورد عفو قرار گرفت.

او که دیدگاه‌های سیاسی نومحافظه کاری دارد از ایده جرج بوش برای حمله به عراق حمایت کرد و به او در طراحی تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 کمک کرد.

آبرامز روابط نزدیکی نیز با لابی‌های حامی اسرائیل دارد و عضو شورای یادبود هولوکاست در آمریکاست.

همچنین، آبرامز در تلاش برای برنامه‌ریزی کودتا علیه هوگو چاوز، رئیس جمهور چپگرای آن کشور نقش داشته است. آبرامز به قدری کارنامه ننگینی دارد که از او در نشریات چپ آمریکایی، چون «نیشن» با عنوان «جنایتکار جنگی» و «عامل نسل‌زدایی» یاد می‌شود.

نماینده جدید آمریکا در امور ایران، در انتخابات سال 2016 از تد کروز و مارکو روبیو حمایت کرد. او در حالی به این سمت منصوب شده است که در ابتدا از مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید