قبل از خرید، ترکیبات موجود در بطری ضد عفونی کننده را بخوانید. ضدعفونی کننده باید دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی باشد. همیشه باید مبتنی بر الکل و دارای ۶۰ تا ۹۵ درصد الکل باشد. بطری باید به درستی و به دور از گرما و در جای خنک نگهداری شود.

مواد ضدعفونی که تهیه می‌کنیم بی خطر و مؤثر هستند یا خیر؟

سلام نو پلاس: آیا نگران این هستید که از یک ضدعفونی کننده مناسب استفاده می کنید یا خیر؟ آیا درصد زیاد الکل در ضدعفونی کننده، شما را آزار می دهد؟

امروزه شرکت های زیادی در حال ساختن ضد عفونی کننده دست هستند، اما بی خطر بودن ضدعفونی کننده ها یک نگرانی اساسی است.

دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت (WHO) می گوید که یک ضد عفونی کننده دست باید حداقل درصد الکل را به میزان حجم داشته باشد و حاوی ترکیباتی برای بو باشد تا مردم تمایل به مصرف این محصولات داشته باشند. اما لازم نیست که تمام دستورالعمل ها رعایت شود. در این جا نحوه انتخاب ضد عفونی کننده دست مناسب توضیح داده شده است.

۱. میزان متانول موجود در ماده ضد عفونی کننده خود را بررسی کنید

متانول به عنوان الکل سمی شناخته شده است که در هنگام استفاده بیش از حد روی پوست، می تواند منجر به اثرات خطرناکی مانند حالت تهوع، استفراغ یا سردرد شود. مصرف زیاد آن حتی ممکن است منجر به مرگ شود. بنابراین باید در استفاده از آن احتیاط کرد. اگر ضدعفونی کننده دستی را خریداری کرده اید که حاوی متانول است، باید بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید. در صورت امکان آن را به فروشگاهی که خریداری کرده اید برگردانید. درمورد ایمنی ضدعفونی کننده دستی که انتخاب می کنید با پزشک خود صحبت کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل پوستی یا سردرد، استفاده از آن را قطع کنید.

۲. حساسیت کودکان به ضدعفونی کننده ها را در نظر بگیرید

ضد عفونی کننده دست کودکان باید مخصوص آن ها تولید شده باشد. این ضدعفونی کننده ها باید به درستی تولید و برچسب گذاری شوند. اطلاعات مطالب باید به طور کامل روی آن ها ذکر شود. بعد از استفاده از ضدعفونی کننده برای کودک خود، اجازه ندهید کودک صورت خود را لمس کرده و یا دست خود را وارد دهانش کند.

۳. درصد الکل ضدعفونی کننده را بررسی کنید

ضد عفونی کننده های بر پایه الکل می توانند تعداد میکروب های موجود در دست را کاهش دهند اما نمی توانند تمام میکروب ها را از بین ببرند. ضدعفونی کننده های الکلی بین ۶۰ تا ۹۵ درصد، نسبت به مواردی که غلظت الکل آن ها کم تر از این مقدار است، در از بین بردن میکروب ها مؤثرتر هستند.

۴. تاریخ انقضا ضدعفونی کننده را به دقت بررسی کنید

آیا می دانید که بیش تر ضد عفونی کننده های دست، حتی نوع الکلی آن ها، تاریخ انقضا دارند؟ شما باید آن ها را به خوبی نگهداری کرده و از آن استفاده کنید زیرا الکل ناپایدار است و به تدریج و با گذشت زمان تبخیر شده و از بین می رود. این ویژگی الکل نشان می دهد که ضد عفونی کننده هایی که تاریخ انقضای آن ها به پایان رسیده است، توانایی خود را برای دفع عفونت ها و مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و میکروب ها از دست می دهند.

قبل از خرید، ترکیبات موجود در بطری ضد عفونی کننده را بخوانید. ضدعفونی کننده باید دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی باشد. همیشه باید مبتنی بر الکل و دارای ۶۰ تا ۷۰ درصد الکل باشد. بطری باید به درستی و به دور از گرما و در جای خنک نگهداری شود.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید