محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر، از پرواز اولین هواپیمای حامل کمک‌های مردمی به بیروت خبر داد و گفت: از واریز وجوح نقدی خود به افراد ناشناس پرهیز کنید.

کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران به بیروت رفت

به گزاش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی جمعیت هلال احمر از مردم خواست کمک‌های نقدی خود را صرفا به شماره‌های اعلام شده از سوی این جمعیت واریز کرده و از واریز وجوح نقدی خود به افراد ناشناس پرهیز کنند.

محمد نصیری امروز افزود: به محض جمع آوری کمک های خیران و نیکوکاران برای مردم آسیب دیده و متاثر از انفجار اخیر بندر بیروت این کمک های بشردوستانه در قالب محموله های هوایی با پرواز به لبنان ارسال خواهد شد.  

وی با اشاره به ارسال نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر کشورمان در پی انفجار شدید در بیروت گفت: جمعیت هلال احمر پس از این انفجار در ارتباط با صلیب سرخ لبنان آمادگی خود برای هرگونه کمک را اعلام کرد.  وی با اشاره به درخواست های متعدد مردم برای کمک به حادثه دیدگان بیروت، گفت: با توجه به علاقه و محبتی که میان مردم ایران و لبنان وجود دارد، تماس‌ها و درخواست های بسیاری برای چگونگی مشارکت مردم برای کمک به حادثه دیدگان بیروت داشتیم که از این رو جمعیت هلال احمر شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۱۲۲۶۳۵ و شماره حساب ۶۶۶۶۶ نزد بانک بانک پاسارگاد را به عنوان حساب اختصاصی دریافت کمک‌های نقدی مردم کشورمان برای حادثه دیدگان بیروت اختصاص داده است.

حمد حسن وزیر بهداشت لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار دیروز بیروت به ۱۳۵ نفر رسیده و ده‌ها تن نیز هنوز زیر آوارها هستند.

دولت لبنان نیز ضمن اعلام حالت فوق‌العاده در کشور به مدت دو هفته، ‌ فرمانده ارتش را مامور کرد تا مسئولان بندر بیروت را در بازداشت خانگی قرار دهند.

عصر دیروز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ۱۳۵ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید