بربرین در گیاهانی مانند زرشک، ریشه انگور اورگان و کوپتیس یافت می شود. از آن برای کاهش قند خون  استفاده می شود. توجه داشته باشید که این گیاه می تواند در متابولیسم داروهای سنتی اختلال ایجاد کند و هرگز نباید در حین بارداری مصرف شود.

۹ فراورده  طبیعی درمان دیابت

سلام نو پلاس: دیابت یک بیماری شایع است که در اثر بالا رفتن قند خود ایجاد می شود. افراد بسیاری در جهان به آن مبتلا هستند. برای درمان آن از انواع داروهای شیمیایی استفاده می شود. اما استفاده از فراورده های طبیعی راهی ایمن و کم خطر برای مقابله با این بیماری است. استفاده از فراورده های طبیعی عوارض جانبی کمتری به همراه دارد. در زیر لیستی از ۹ فراورده  طبیعی درمان دیابت آورده شده است.

۱. آلوئه ورا

شیره آلوئه ورا به دلیل خاصیت ملین بودن آن شناخته شده است. شواهد فزاینده ای برای استفاده از ژل آن وجود دارد، ژل آلوئه ورا یک ماده مخاطی داخل برگ ها است. که به کاهش قند خون از طریق دفع اضافی انسولین کمک می کند.

۲. بربرین

 بربرین در گیاهانی مانند زرشک، ریشه انگور اورگان و کوپتیس یافت می شود. از آن برای کاهش قند خون  استفاده می شود. توجه داشته باشید که این گیاه می تواند در متابولیسم داروهای سنتی اختلال ایجاد کند و هرگز نباید در حین بارداری مصرف شود.

۳. دارچین

دارچین برای کاهش قند خون و کلسترول بسیار توصیه میشود. می توانید از دارچین در نوشیدنی ها و غذاهای خود استفاده کنید.

۴. شنبلیله

از دانه های شنبلیله به عنوان ادویه غذایی استفاده می شود. قرن ها است که از آن برای پزشکی برای کاهش کلسترول و قند خون استفاده شده است. اگر پس از مصرف آن ادرار شما بو می دهد، نگران نباشید، این یک عارضه جانبی شناخته شده و بی ضرر است.

۵. چای سبز

چای سبز حاوی پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان های قوی محسوب می شوند. آنتی اکسیدان اصلی چای سبز به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) معروف است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که EGCG ممکن است مزایای سلامتی زیادی از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از دیابت، کنترل گلوکز بهبود یافته و فعالیت بهتر انسولین دارد.

۶. رسوراترول

Resveratrol یک ماده شیمیایی است که در انگور قرمز یافت می شود. در مدل های حیوانی این ماده  به جلوگیری از قند خون کمک می کند. مطالعات همچنین نشان داده است که رسوراترول می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد

۷. هندوانه ابوجهل

هندوانه ابوجهل یا حنظل، میوه ای تلخ است. ماده کوکوربیتاسین موجود در آن به کنترل قند خون در بیماران دیابتی کمک می کند. اما مصرف زیاد آن می تواند باعث خونریزی معده شود . بنابراین در مورد میزان مصرف آن محتاط باشید.

۸. آووکادو

 آووکادو میزان کمی کربوهیدرات دارد. یک عدد آووکادو شامل حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات و ۱ گرم قند است که این میزان کربوهیدرات در سیب ۲۵ گرم و در موز ۲۷ گرم می باشد. بنابراین افراد دیابتی با خیالی راحت می توانند از آووکادو استفاده کنند. استفاده از آووکادو در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند مانع بالا رفتن قند خون پس از خوردن غذا شود.

۹. سرکه سیب

ترکیب اصلی در سرکه سیب یا ACV، اسید استیک است و اعتقاد بر این است که بسیاری از فواید سلامتی آن را بر عهده دارد. دلایل زیادی برای استفاده از ACV وجود دارد. مصرف ۲ قاشق غذاخوری قبل از خواب می تواند میزان قند ناشتای صبح را کاهش دهد. حتی مصرف ۱-۲ قاشق غذاخوری ACV با وعده های غذایی می تواند بار گلیسمی وعده غذایی غنی از کربوهیدرات را کاهش دهند. قبل یا بعد از غذا یا ACV را به تنهایی مصرف کنید یا آن را با سس سالاد و غذای خود مخلوط کنید. 

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید