۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 55161990

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور بهترین نوع رنگ را برای پارچه انتخاب کنید؟ برای انتخاب بهترین نوع رنگ، باید تمام چیزهایی که مورد نیاز است را بدانید. لیست زیر انواع مختلفی از بهترین رنگ های پارچه موجود در بازار را شامل می شود.

بهترین رنگ های پارچه

سلام نو پلاس: برای انتخاب بهترین نوع رنگ، باید تمام چیزهایی که مورد نیاز است را بدانید. لیست زیر انواع مختلفی از بهترین رنگ های پارچه موجود در بازار را شامل می شود.

برخی از این نام ها در زیر آمده است اما بهترین تولید کنندگان رنگ Pro Chemical، Jacquard،Dharma هستند. متأسفانه به استثنای ژاکارد اکثر آن ها به راحتی در دسترس نیستند. استفاده از ماده مصنوعی ایده خوبی است تا بعد از فرآیند رنگرزی اضافی رنگ از پارچه خارج شود و هنگام شستشو، رنگ سایر لباس ها تغییر نکند.

رنگ پارچه JACQUARD PROCION MX

رنگ Procion MX رایج ترین رنگ واکنش پذیر در بازار است و به طور معمول بهترین انتخاب رنگ برای پنبه و سایر الیاف سلولزی می باشد. محصول ژاکارد در بین رنگ های پارچه ای و پارچه های فصلی به خوبی شناخته شده است و بهترین و در دسترس ترین رنگ است. هنگامی که نوبت به رنگرزی الیاف سلولزی می رسد، Procion MX تنوع رنگی زیادی برای این جنس دارد. با رعایت دستورالعمل های ژاکارد، می توانید رنگ پارچه ای باکیفیت و ماندگار ایجاد کنید.

رنگ Procion یک رنگ آب سرد است که بسیار متنوع است و به روش های مختلفی از جمله رنگ آمیزی غوطه وری، رنگ گره ای، چاپ روی پارچه، رنگ افشانی، چاپ صفحه، سایه روشن زدن، رنگ آمیزی، مدرج سازی و موارد دیگر انجام می گیرد.

با وجود طیف گسترده ای از رنگ های موجود در بازار، شما قادر به ایجاد تعداد بی نهایتی رنگ های دلخواه هستید. برای پارچه های الیاف سلولزی رنگ پارچه Procion رنگ مناسبی است.

ویژگی های اصلی

● الیاف سلولزی و برخی از الیاف پروتئینی را رنگ می کند

● تنوع رنگی زیادی دارد

● رنگرزی در آب سرد انجام می گیرد

● بهترین انتخاب برای الیاف سلولزی است

● غیرسمی ترین رنگ است

رنگ پارچه اسیدی ژاکارد (JACQUARD)

رنگ اسیدی ژاکارد یک رنگ بسیار پر کاربرد است که در فرآیند رنگ کردن الیاف پروتئینی مانند ابریشم، پشم، ترمه، پشم آلپاکا، پر و نایلون مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ به دلیل نتایج عالی در رنگ، سهولت استفاده در منزل و ثبات بهتر رنگ، بهترین انتخاب رنگ پارچه برای الیاف پروتئینی است.

از آن جایی که این یک رنگ اسیدی است، از سرکه یا اسید سیتریک به عنوان اسید استفاده می کند که غیر سمی است، به راحتی در دسترس است و کار با آن آسان است. با استفاده از دستورالعمل استفاده از رنگ اسیدی، بهترین نتیجه را به دست خواهید آورد. هنگام استفاده از رنگ اسیدی روی الیاف پروتئینی، رنگ ها نباید بور شوند یا رنگ پس دهند.

این رنگ، گزینه بسیار خوبی برای هر کسی است که به دنبال یک رنگ اسیدی و در دسترس است تا الیاف پروتئینی خود را رنگ کند. همچنین توجه داشته باشید که کیفیت برخی از رنگ های ژاکارد شبیه  Pro Chemicals هستند اما دستیابی به آن ها ساده تر است.

ویژگی های اصلی

● این رنگ برای رنگرزی الیاف پروتئینی و برخی نایلون ها مناسب است

● رنگرزی با این رنگ در هر دو آب گرم و سرد امکان پذیر است

● اکثر آن ها غیرسمی هستند

● تنوع رنگی زیادی دارد

مجموعه رنگ پارچه های ژاکارد پایه

رنگ ژاکارد پایه، یک رنگ اصلی است که محصولی با کیفیت است و می توان از آن برای رنگ آمیزی پارچه های سخت که با انواع دیگر رنگ ها مانند واکنش پذیر و رنگ اسیدی به نتایج خوبی نرسیدند، استفاده شود. این رنگ بهترین رنگ پارچه ای برای الیاف اکریلیک است. این نوع رنگ معمولا در برابر نور خورشید و شستشو مقاوم نیست و رنگ پس می دهد، پس این نکته را در انتخاب این رنگ مدنظر داشته باشید.

یک دلیل خوب دیگر برای استفاده از رنگ ژاکارد پایه این است که می توانید رنگ های خاص و مهیج به وجود آورید.

ویژگی های اصلی

● این رنگ بهترین انتخاب برای رنگ کردن آکریلیک، چوب، نی، حصیر، کنف، کاغذ و چرم است

● دسترسی به آن آسان است

● خاص ترین تنوع رنگی را دارد

رنگ پارچه DHARMA TRADING LANASET

رنگ های لانست معمولاً نسبت به بیشتر رنگ های مورد استفاده در پشم، بسیار بیشتر قابل شستشو است و در مقابل نور خورشید مقاومت دارد. هیچ گروه دیگری از رنگ ها برای رنگرزی خانگی پشم ماندگار و مناسب نیست. برخلاف سایر رنگ های اسیدی، رنگ های لانست در آب گرم و در دمای 140 درجه فارنهایت آزمایش می شوند، شرایطی که بسیاری از رنگ های اسیدی در آن رنگ پس می دهند و از بین می روند.

رنگرزها از کیفیت این رنگ بسیار رضایت دارند و به طور معمول بهترین رنگ برای ابریشم و پشم هستند که می توانند در خانه مورد استفاده قرار گیرند. رنگ های لانست به دلیل هزینه بالاتر، در دسترس نبودن و آگاهی عمومی در مورد آن ها، معمولاً به اندازه رنگ های معمولی اسیدی محبوب نیستند.

گذشته از هزینه بالای این رنگ و در دسترس نبودن، رنگ های لانست به طور معمول نیاز به مواد شیمیایی کمکی دیگری دارند که معمولا سرکه یا اسید سیتریک است. این امر باعث می شود فرآیند رنگرزی پارچه در مقایسه با رنگ های اسیدی دیگر، مقداری زمان بر باشد.

هیچ یک از این ویژگی ها نباید شما را از جستجو برای رنگ مناسب دلسرد کند زیرا همه رنگ ها در کنار نکات مثبتشان، ممکن است کمبودهایی نیز داشته باشند.

ویژگی های اصلی

● این رنگ برای رنگرزی الیاف پروتئینی مناسب است

● بهترین انتخاب برای الیاف پشمی و ابریشمی است

● روی الیاف پشمی رنگ پذیری عالی دارد

رنگ پارچه JACQUARD IDYE POLY

این رنگ یکی از بهترین گزینه ها برای رنگرزی پلی استر است. سازندگان این رنگ فرمولی تهیه کرده اند که برای افراد تازه کار و کسانی که به دنبال رنگ آمیزی در خانه هستند، بسیار قابل دسترسی و آسان است. همچنین تنوع رنگی بالایی نیز دارد. اگرچه رنگ آمیزی پلی استر در خانه مطمئناً به اندازه کارخانه عالی نخواهد بود، اما به احتمال زیاد از نتیجه کار راضی خواهید بود. طرح های iDye Poly را برای پروژه های بعدی رنگ آمیزی پلی استر خود بررسی کنید.

یکی دیگر از نکات مثبت iDye Poly توانایی آن در رنگ آمیزی تقریبا هر چیز مصنوعی از جمله پلاستیک و آکریلیک، دکمه ها، دیسک های فریزبی، اشیاء پرینت سه بعدی، اسباب بازی، عروسک، کلاه گیس، روکش اورتان و موارد دیگر است.

ویژگی های اصلی

● پلی استر، نایلون، اکریلیک و موارد دیگر را رنگ می کند

● تنوع رنگی زیادی دارد

● رنگرزی با آن نسبتا آسان است

رنگ پارچه چند منظوره RIT

این رنگ احتمالاً یکی از معروف ترین مارک های رنگ پارچه است و بیشتر آن ها رنگ های چند منظوره هستند. محبوبیت آن به دلیل سهولت در استفاده، در دسترس بودن گسترده و قدمت آن در میان مصرف کنندگان است. این رنگ با دارا بودن ترکیب رنگی های فراوان و دسترسی آسان به یکی از بهترین رنگ های پارچه تبدیل شده است. عملکرد رنگ چند منظوره RIT دقیقا همان چیزی است که شما از هر نوع رنگ پارچه  چند منظوره انتظار دارید. اگر وقت کافی برای انجام چند مرحله رنگرزی را ندارید، این رنگ چند منظوره انتخاب خوبی برای شما است.

ویژگی های اصلی

● برای رنگ کردن پنبه، کتان، ابریشم، پشم، الیاف گیاهی، ریون، نایلون و موارد دیگر مناسب است

● بیش از 500 دستور العمل رنگرزی دارد

● فرآیند رنگرزی با آن آسان است

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید