علت تیرگی زیر چشم به هر دلیلی باشد از آلرژی، تب یونجه، درماتیت آتوپیک، اگزما، درماتیت تماسی گرفته تا بی نظمی های رنگدانه قابل درمان است.

برای هیمشه از تیرگی زیر چشم خلاص شوید

 چندین روش طبیعی و پزشکی برای خلاص شدن افراد از شر دایره های تیره زیر چشم وجود دارد. اگرچه همه این روش های درمانی کاملاَ سیاهی زیر چشم را از بین نمی برند، اما به کاهش میزان تیرگی کمک می کنند. در زیر این روش ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

نحوه درمان طبیعی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

درمانهای طبیعی همیشه مطمئن ترین راه برای درمان انواع مشکلات پوستی به ویژه تیرگی زیر چشم هستند در زیر به ۶ مورداز این درمانهای طبیعی سیاهی و گودی زیر چشم اشاره شده است.

  

۱. کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگ های خونی گشاد شده کمک کند. چند قطعه یخ را در یک دستمال تمیز بگذارید و روی چشم خود بمالید. همچنین می توانید یک دستمال را با آب سرد مرطوب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر چشم بمالید. این کار به انقباض رگ های خونی کمک کرده و موجب کاهش گودی و سیاهی زیر چشم می شود.

۲. خواب کافی داشته باشید

کمبود خواب، باعث میشود  پوست کمرنگ و بی حال به نظر برسد و این امر موجب آشکارتر شدن گودی زیر چشم میشود. برای جلوگیری از تیرگی و گودی چشم روزانه هفت تا هشت ساعت خواب کامل داشته باشید.

۳. هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید

 به وسیله چند بالشت سر خود را بلند کنید تا از تجمع مایعات که علت اصلی گودی چشم است، جلوگیری شود.

۴. اطراف چشم را با چای کیسه ای خیس کنید

 استفاده از کیسه های چای سرد در اطراف چشم می تواند ظاهر آنها را بهبود ببخشد. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می توانند به تحریک گردش خون کمک کنند، رگ های خونی را کوچک نمایند و احتباس مایعات را در زیر پوست کاهش دهند. دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال سرد شوند. پس از سرد شدن، ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کیسه چای را روی چشمان بسته خود بمالید. بعد از پاک کردن ، چشمان خود را با آب خنک بشویید.

۵. از برش های ضخیم خیار استفاده کنید

طرفداران درمان طبیعی پیشنهاد می کنند برش های ضخیم خیار را سرد کرده و سپس آنها را حدود ۱۰ دقیقه روی دایره های تاریک قرار دهید. این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

۶. روغن بادام و ویتامین E بمالید

مقادیر مساوی روغن بادام و ویتامین E را با هم مخلوط کنید و درست قبل از خواب، به آرامی این مخلوط را روی حلقه های تاریک ماساژ دهید. صبح ناحیه را با آب سرد بشویید. این روند را شبانه تکرار کنید تا حلقه های تاریک از بین بروند.

نحوه درمان پزشکی گودی و سیاهی زیر چشم

در زیر به برخی از درمان های پزشکی برای کاهش گودی و سیاهی زیر چشم اشاره شده است.

· لایه برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه

· جراحی لیزر برای شادابی و تقویت  پوست

· خالکوبی های پزشکی برای تزریق رنگدانه

· پرکننده های بافت برای پنهان کردن رگ های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست در زیر چشمان می شوند

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید