لباس ها، بخش مهمی از زندگی ما هستند. ما هر روز تمام تلاش خود را می کنیم تا لباس های  مناسبت و هماهنگ انتخاب کنیم. ما لباس ها را بر اساس موقعیتی که در آن قرار می گیریم انتخاب می کنیم. ما هیچ وقت لباس های فانتزی و ورزشی را برای یک مهمانی شام رسمی  نمی پوشیم. با این وجود، آیا می دانید لباسی که می پوشید، می تواند بر روحیه  و احساس شما تأثیر بگذارد و خلق و خوی و نگرش شما را تغییر دهد؟

چگونه لباس پوشیدن روی نگرش و احساسات شما تأثیر می گذارد

 مطالعات نشان داده است که هر لباسی که بپوشید، بر روحیه و انتخاب رفتار شما تأثیر می گذارد. در اینجا برخی روش های انتخاب لباس مناسب بر اساس موقعیت و احساس شما آورده شده است.

با لباس رسمی احساس قدرت کنید

اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند وقتی می بینید فردی کت و شلوار پوشیده ، چیست؟ شما احتمالاً فکر می کنید که آنها به نوعی کارهای تجاری انجام می دهند. پوشیدن لباس رسمی باعث می شود اعتماد به نفس و قدرت بیشتری داشته باشیم. نکته جالب تر اینکه با پوشیدن این نوع لباس ها می توانید مغز خود را به سمت افزایش هورمون های مورد نیاز برای نمایش تسلط سوق دهید. بنابراین، اگر در حال مذاکره برای انجام کاری هستید، فراموش نکنید که لباس رسمی در انتخاب شما تاثیر خواهد داشت.

لباس مجلسی شما را دوستانه تر می کند

کت و شلوار  به شما کمک می کند تا در دفتر خود جدی و رسمی ظاهر شوید، اما به شما کمک نمی کند تا دوستان جدیدی پیدا کنید. بنابراین اگر می خواهید معاشرت کنید و دوستان جدید پیدا کنید، این نوع لباس را نپوشید. از طرف دیگر،  انتخاب لباس مجلسی باعث افزایش خلاقیت شما می شود و به شما کمک می کند تا راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنید.

رنگهای روشن موجب تقویت خلق و خو می شوند

همه ما روزهایی  داریم که احساس کسالت و بی حالی می کنیم. وقتی چنین احساسی دارید، می توانید با پوشیدن لباس های روشن، حالت روحی خود را تغییر دهید. پوشیدن لباس های روشن می تواند بر جریان خون شما تاثیر بگذارد و با تحریک گردش خون موجب شادابی شما شود.

لباس های بدنسازی به شما برای تمرین بیشتر انگیزه می دهند

اگر می خواهید فعال تر باشید، لباس های ورزشی  بپوشید. این کار احتمال رفتن شما را به باشگاه نیز افزایش می دهد. وقتی لباس ورزشی می پوشید دائما به شما یادآوری می شود که باید انتخاب های سالم تری داشته باشید. بنابراین، اگر می خواهید چند کیلو وزن خود را کاهش دهید، تغییر به لباس ورزشی اولین قدم به سمت هدف کاهش وزن است

لباس به شما کمک می کند تا بر وظایف خود متمرکز شوید

یک لباس همیشه با یک نقش خاص در ارتباط است و پوشیدن آن می تواند باعث شود افراد توجه بیشتری به شغل خود داشته باشند، بنابراین اشتباهات کمتری انجام می دهند. لباس فقط بزرگسالان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. یک تحقیق در مدارس کنیا نشان داد که کودکان با پوشیدن لباس فرم، عملکرد بهتری داشتند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید