منظره خیره کننده پر از درختان پر شاخ و برگ، همیشه زیبایی را به هر خانه و فضای کاری می افزاید. با این حال، کاشت درختان و نگهداری ازآنها کار آسانی نیست و نیاز به مراقبت و توجه دارد. برای کمک به افرادی که عاشق باغبانی یا محوطه سازی هستند، در اینجا ۵ نکته برای سالم نگه داشتن درختان آورده شده است.

۵ نکته برای سالم نگه داشتن درختان


 

۱.توجه به مکان و منطقه ای که درخت می کارید

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که مکانی مناسب پیدا کنید، تا بتوانید درخت بکارید. سپس، باید به آب و هوا توجه کنید. مطمئن باشید فضای کافی برای رشد و پرورش  درختان وجود دارد. همیشه توصیه می شود هنگام ساخت و ساز مناطق اطراف درختان را علامت گذاری کنید.

۲. بازرسی از درخت را انجام دهید

هر شش ماه یک بار معاینه از درخت را انجام دهید. این به شما کمک می کند تا آلودگی ها و همچنین شاخه های مرده را از بین ببرید. بنابراین، اگر عاشق درختان هستید و می خواهید آنها را سالم نگه دارید، باید در مورد آفات و بیماری های نوظهور درخت مطالعه و عمل کنید. همچنین، برای تمیز کردن و رشد بهتر، هرس درختان را هر چند وقت یکبار انجام دهید.

۳. درختان را بارور کنید

کودهای ارگانیک مهم هستند. بنابراین، همیشه از کودهای زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده کنید تا مواد مغذی داخل خاک آزاد شوند.

۴. مالچ ضروری است

باید چمن و علف های هرزی که در زیر درختان شما رشد می کنند، بردارید و خاک را با مالچ بپوشانید. از آنجا که انواع مختلفی از مالچ های طبیعی مانند تراشه های چوبی یا قطعات پوستی وجود دارند، یکی از آنها را به عنوان محافظ خاک انتخاب کنید. مالچ، کرم ها، حشرات و میکروب های خاک را برای حفظ سلامتی خاک دور نگه می دارند.

۵. به موقع آبرسانی کنید

اکثر مردم تفاوت بین خاک خشک و مرطوب را نمی دانند. همچنین پیش بینی مقدار آب مورد نیاز درخت بسیار دشوار است.

هر وقت درخت جدیدی کاشتید، فوراً آن را آب دهید. یک جریان آب ثابت برای حدود ۳۰ ثانیه کافی می باشد. در تابستان، درختان جدید، با گرما و خشکی سخت می شوند. بنابراین ، باید حتماً در این مدت خاک را مرطوب نگه دارید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید