جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا در باره تصویب طرح بودجه یک تریلیون دلاری برای بهبود اقتصاد و مردم این کشور به اختلاف خوردند.

اختلاف دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر طرح مالی کرونایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرناریا، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا با مذاکرات دشواری در باره تصویب طرح بودجه یک تریلیون دلاری برای بهبود اقتصاد و مردم این کشور از پیامدها و بحران ویروس کرونا روبه رو هستند.

 جمهوری خواهان سنای آمریکا روز دوشنبه و در حالی که تنها چهار روز به مهلت قطع کمک هزینه بیکاری شهروندان این کشور باقی مانده است، با هماهنگی کاخ سفید طرح یک تریلیون (۱۰۰۰ میلیارد) دلاری برای نجات اقتصاد این کشور ارایه کردند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا، این طرح را مناسب سازی شده و هدفمند برای بازگشایی مراکز آموزشی،  کسب و کارها و به صورت همزمان برای حمایت از آنان در برابر شکایت های مالی و حقوقی توصیف کرد. اما این طرح مخالفت فوری دموکرات ها و حتی برخی جمهوریخواهان را برانگیخت.

دموکرات ها آن را در مقایسه با مصوبه سه تریلیون دلاری ماه می مجلس نمایندگان، بسیار محدود و برخی جمهوریخواهان نیز آن را بسیار پرهزینه دانستند.

بر اساس این طرح، به هر شهروند ایالات متحده به صورت مستقیم مبلغ یک هزار دلار پرداخت خواهد شد و میلیاردها دلار وام در اختیار کسب وکارهای کوچک قرار خواهد گرفت و یا به بازگشایی مراکز آموزشی اختصاص داده خواهد شد. در این طرح کمک هزینه بیکاری هفتگی شهروندان که پرداخت آن تا جمعه لغو می شود، از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

دموکرات ها به سرعت کاهش کمک هزینه بیکاری پیش بینی شده در این طرح را در حالی که میلیون ها آمریکایی نمی توانند به کارگاه های و کارخانه های تعطیل شده، بازگردند، بی رحمانه خواندند. بسیاری از جمهوریخواهان بر این باورند که پرداخت این مبلغ بالای کمک هزینه بیکاری به شهروندان، موجب تشویق آنان به ماندن در خانه و خودداری از بازگشت به کسب و کارهایشان می شود.

این بحث های دو حزبی در حالی برگزار می شود که موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده از مرز چهار میلیون نفر گذشت، تلفات شهروندان این کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن رسیده و ده ها میلیون تن بیکار شده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا تحت ریاست دموکرات ها در ماه می(اردیبهشت)  یک طرح سه تریلیون دلاری کمک به افراد و کسب وکارهای آسیب دیده از ویروس کرونا به نام قانون قهرمانان تصویت کرد که سنای تحت تسلط جمهوری خواهان، از بررسی آن سر باز زد.

مک کانل در یک نشست خبری افزود: طرح جمهوریخواهان موسوم به "هیلز اکت" تنها نقطه آغاز این راه است و به حمایت هر ۲ حزب نیاز دارد، اما می توانیم در سنا بدون رای دمکرات ها نیز طرحی را تصویب کنیم.

در حالی حدود ۱۰۰ روز به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ۱۳ آبان باقی مانده است که آمریکا با بحران ناشی از همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید - ۱۹، سوء مدیریت و ناتوانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری برای مقابله با این معضل و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن و همچنین اعتراض های مدنی سراسری به تبعیض نژادی و برخوردهای خشونت آمیز و مرگبار ماموران پلیس، دست و پنجه نرم می کند.  

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید