زهره الهیان ، رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد آمریکایی‌ها با اهداف تروریستی برای هواپیمای ماهان ایجاد مزاحمت کردند.

 اهداف تروریستی پشت پرده مزاحمت آمریکا برای هواپیمای ماهان

به گزارش سلام نو، به نقل از مهر، زهره الهیان در واکنش به اقدام آمریکایی‌ها در تجاوز به هواپیمای مسافربری ماهان، گفت: تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان موضوعی است که باید به طور ویژه از سوی دستگاه دیپلماسی، قوه قضائیه و سازمان هواپیمایی از طریق مجامع بین المللی پیگیری شود چراکه تعرض به هواپیمای ماهان تهدید صریح و آشکار جان افراد غیر نظامی و نقض آشکار قواعد حقوقی و بین المللی هوایی به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: کمیته حقوق بشر مجلس این اقدام جنایتکارانه آمریکا را به طور جدی محکوم می کند و از دستگاه های ذیربط می خواهد که از طریق مجامع و کنوانسیون های بین المللی این اقدام جنایتکارانه امریکا را مورد پیگیری قرار دهند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: قاعدتاً پشت سر این اقدام آمریکایی ها اهداف تروریستی بوده است چراکه این پرواز طبق برنامه زمان بندی و در یک مسیر مشخص اتفاق افتاده است اما آمریکایی ها به آن تعرض کردند.

الهیان با اشاره به اینکه البته این خوی گستاخی و تجاوزگری آمریکایی ها مسبوق به سابق است، متذکر شد: در حافظه تاریخی ملت ایران حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس از سوی ناو آمریکا وجود دارد و در آن زمان هم حمله به یک هواپیمای مسافربری صورت گرفت و منجر به شهادت جمع زیادی از هموطنان ما و عده ای از اتباع خارجی شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی در آن مقطع نیز به جای عذرخواهی و تنبیه و مجازات مرتکبان این عمل ضد حقوق بشری به فرمانده ناو وینسنس به جهت حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس مدال افتخار دادند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این مسئله نشان دهنده آن است که نیروهای آمریکایی در هر جایی حضور یابند باعث اخلال در امنیت آن منطقه می شوند و امروز هم حضور نیروهای آمریکایی در منطقه ما باعث تهدید جان افراد غیرنظامی شده است و همه این شواهد نشان‌دهنده ضرورت اخراج هر چه زودتر آمریکایی ها از منطقه است.

الهیان گفت: حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه سم مهلک است و برای تضمین امنیت و ثبات منطقه باید هر چه سریعتر مقدمات اخراج آمریکایی ها از منطقه توسط کشورهای منطقه فراهم شود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید