مسئولین دانشگاه صداوسیما دو دانشجو دختر که در امتحانات مبتلا به کرونا شده‌اند را از خوابگاه و دانشگاه اخراج کرده و با اینکه این دو نفر اذعان کرده‌اند که حال‌شان مساعد نیست، پولی ندارند و درخواست تهیه دارو داشته‌اند؛ اما مسئولین در اوج با بی توجهی به خواسته های آنها، این دو دختر تنها و شهرستانی را با حال وخیم از دانشگاه و خوابگاه اخراج کرده‌اند.

اخراج دو دانشجو مبتلا به کرونا از خوابگاه دانشگاه صدا و سیما/در دانشگاه صداوسیما چه می‌گذرد؟

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: این روزها در دانشگاه صداوسیما تنش‌ها و اعتراضات مجازی به اوج خود رسیده است، این دانشگاه که با اصرار فراوان امتحانات پایان ترم را حضوری برگزار کرده، باعث ابتلای چندین دانشجو به ویروس کرونا شده است. 

با اینکه دانشجویان و وزرارت بهداشت با برگزاری امتحانات حضوری موافق نبودند اما دانشگاه صداوسیما با هدف عدالت در نمرات، خواسته‌اش را مصرانه دنبال کرد تا اینکه سرانجام امتحانات حضوری شد، اما درایت مسئولین در مدیریت بحران وقتی مشخص شد که با ابتلای چند دانشجو، قافیه را باختند و دانشگاه و خوابگاه را تعطیل کردند؛ چطور ممکن است در این اوضاع امتحان برگزار کرد اما ابتلای عده‌ای را پیش‌بینی نکرد؟ شاید وقت این رسیده که به جای مدیرانی صرفاً انقلابی، مدیرانی انقلابی و باسواد را انتصاب کرد.

در دانشکده صداوسیما به ریاست‌ دکتر شهاب اسفندیاری چه می‌گذرد؟

دکتر اسفندیاری اعلام کرد که از دانشجویان مشکوک به کرونا، به هزینه دانشگاه تست گرفته شده و قرنطینه می‌شوند ولی به‌صورت شبانه تمام دانشجویان را از خوابگاه اخراج کردند تا باری بر دوش‌شان نباشد، حال عده‌ای دانشجوی مبتلا و ناقل به شهرهایشان بازگشته‌اند و امکان ابتلای خانواده‌ این افراد بسیار زیاد است، بدون اینکه دانشگاه صداوسیما ذره‌ای مسئولیت آن را بپذیرد.

نکته‌ جالب اینجاست که سید بشیر حسینی (عضو هیئت‌علمی دانشکده ارتباطاتِ دانشگاه صداوسیما) خاطر نشان کرده است که هیچ دانشجویی از دانشگاه صداوسیما به کرونا مبتلا نشده، فقط عده‌ای مشکوک بودند.

فراتر از تمام این مسائل چیزی که باعث تنش‌ها و ناآرامی‌ این روزهای فضای دانشگاه صداوسیما شده، تنها سوء مدیریت مسئولین نیست زیرا که این موضوع روزها پدیده‌ای عادی شده است، دلیل اصلی این تنش‌ها، بی‌تفاوتی و ظلم مسئولین به دو دختر غریب مبتلا به کرونا بوده است.

مدعیان برابری؛ پیروز در نبردی نابرابر و دو سر باخت

قضیه چیست؟ قضیه از این قرار است که مسئولین دانشگاه صداوسیما دو دانشجو که در امتحانات مبتلا به کرونا شده‌اند را از خوابگاه و دانشگاه اخراج کرده و با اینکه این دو نفر اذعان کرده‌اند که حال‌شان مساعد نیست، پولی ندارند و درخواست تهیه دارو داشته‌اند؛ اما مسئولین در اوج انسانیت و عطوفت، این دو دختر تنها و شهرستانی را با حال وخیم از دانشگاه و خوابگاه اخراج کرده‌اند، این خبر تا چند روز پیش رسانه‌ای نشده بود، تا اینکه یکی از این دو خانم این گلایه را علنی کرد. 

حال به این خاطر این روزها در میان دانشجویان صداوسیما هشتک‌های مختلفی از جمله #آقای_اسفندیاری_منتظر_پاسخ‌تان‌_هستیم ، #دانشجو_انسان_است ، #مطالبه‌گری و ... به راه افتاده و همگی در پی گرفتن پاسخی قانع کننده هستند. تا به این لحظه مسئولین با وجود ثبت این اتفاق ناگوار توسط دوربین‌های دانشگاه، مدام حرف‌ها را به صورت نصفه و نیمه تکذیب می‌کنند. پس از سکوت بی‌معنی دکتر اسفندیاری ریاست دانشگاه صداوسیما، دانشجویان منتظر واکنش دکتر علی‌عسکری ریاست سازمان صداوسیما به این اتفاق هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    شما اینقدر بدبختی که اصلا نمیدونید بشیر حسینی با اون حسینی که درگیر موضوع است دوتا آدم جدا هستند. اینقدر بدبختی که نمیدونید ستاد مبارزه به کرونا برای این امتحانات مجوز صادر کرده و اینقدر بدبختی که نمیدونید اصلا داستان کذب و دروغه. همینه دیگه سایت خبری در پیت و دوزاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید