محمد طوماسی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های همدان، از تعطیلی 4 شعبه بانکی در همدان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

۴ شعبه بانکی در همدان تعطیل شدند

به گزارش سلام نو، محمد طوماسی اظهار داشت: ۲۱۴ کارمند بانک های این استان از آغاز موج دوم شیوع کرونا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند که بیش از ۹۰ درصد علت آن مواجهه با مشتری است.

وی بیان کرد: کارکنان بانکی توان شناسایی مشتریان مبتلا به کرونا و پول‌های آلوده به این ویروس را ندارند بنابراین با وجود رعایت دستورالعمل های بهداشتی احتمال ابتلای آنها به کرونا زیاد است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های همدان اظهار داشت: پس از حضور مشتری در شعبه و تمیز کردن محل توسط نیروی خدماتی بانک، سرویس دهی خدمتگذار به کارکنان زمینه ابتلای به کرونا را فراهم می کند که در ۲ شعبه بانکی استان کارکنان از این طریق آلوده شدند.

طوماسی بیان کرد: بخشی از ۲۱۴ کارمند مبتلا شده به ویروس کرونا بهبود یافته و در محل کار حضور یافته اند اما تعدادی همچنان در حال سپری کردن دوره درمان و در قرنطینه هستند.

وی افزود: پس از بازگشت فرد بهبود یافته به محل کار، بار دیگر فرایند غربالگری و آزمایش لازم صورت می گیرد تا از بهبودی کامل وی اطمینان حاصل شود؛ چرا که در غیر اینصورت این فرد با حضور در محل کار می‌تواند کارکنان بیشتری را به کرونا مبتلا کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های همدان اظهار داشت: توجه به دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همواره مورد تاکید است و کارکنان بانکی که مواجهه زیادی با شهروندان دارند باید با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

طوماسی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد مراجعه مردم به شعب بانکی غیرضروری است و آنها می توانند با استفاده از نرم افزارهای پیش بینی شده کارهای بانکی خود را به صورت غیرحضوری از منزل انجام دهند.

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان از شهروندان خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا از خدمات غیرحضوری بانک ها بهره بگیرند.

وی افزود: برخی شهروندان از روی عادت یا به علت ناآگاهی از خدمات غیرحضوری در شعب بانکی حضور می‌یابند.

طوماسی اظهار داشت: با وجود تاکید بر استفاده از کارت بانکی به جای ارائه وجه نقد، کارکنان بانکی در برخی مواقع مجبور به دریافت پول نقد به ویژه از جایگاه‌داران عرضه سوخت و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

بگفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید