دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه به خاطر شرایط موجود فعالیت همه طیف‌های سیاسی دچار اختلال شده است، گفت: برای جلوگیری از کاهش مشارکت در انتخابات۱۴۰۰، این انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

پیشنهاد محمود صادقی برای انتخابات۱۴۰۰

خبرگزاری ایسنا: محمود صادقی با بیان اینکه کرونا پدیده‌ای خیلی ویژه و بی سابقه است که همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: این پدیده در کنار تهدید هایش، فرصت‌هایی هم فراهم کرده است از جمله اینکه بسیاری از مشاغل از فضای مجازی استفاده می‌کنند. دانشگاه‌ها نیز در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و دانشجویان از منزل خود در امتحانات شرکت می‌کنند هرچند فرصت حضور در کلاس‌ها را از دست می‌دهند. تشکل‌های سیاسی هم از فضای مجازی برای برگزاری جلسات خود می‌توانند بهره گرفته و جلسات خود را منظم برگزار کنند.

وی درباره تهدیدهای کرونا در حوزه اقتصادی تصریح کرد: بخاطر تحریم ها، مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد شده است که کرونا بر این مشکلات افزوده و برخی کسب و کارها تعطیل شده است. این وضعیت آثار روحی و روانی منفی، اضطراب، استرس عدم اطمینان به آینده برای مردم ایجاد کرده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه کرونا موجب محدودیت برای حضور در اجتماعات رسمی و غیر رسمی شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است تصور شود که حضور کمتر مردم در عرصه‌های سیاسی یک فرصت است، اما این مسأله در طولانی مدت آسیب زا خواهد بود و به واگرایی منجر شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از فعالیت سیاسی، مستلزم ارتباط و تعامل است، اما وقتی تعاملات قطع شود، افراد دچار انزوا و واگرایی می‌شوند. در حال حاضر به خاطر شرایط موجود فعالیت همه طیف‌های سیاسی دچار اختلال شده است.

صادقی در پایان گفت: اگر وضعیت همینگونه ادامه یابد، انتخابات ۱۴۰۰تحت تاثیر قرار می‌گیرد و مشارکت کاهش می‌یابد، مگر اینکه انتخابات الکترونیک برگزار شود. اگر شدت بیماری کاهش نیابد، حتما باید فکری برای انتخابات کرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید