با توجه به نزدیکی گرایشات سیاسی رائفی‌پور و خضریان و تعلق خاطر هر دو به نیروهای رادیکال اصولگرا به نظر می‌رسد این حملات را می‌توان موج جدیدی از اقدامات اصولگرایان علیه حجاریان و دیگر تئوریستین‌های اصلاح‌طلب دانست.

سلام نو – سرویس سیاسی: همه چیز از حرف‌های علی خضریان و کدهایی شروع شد که این نماینده جویای نام به صورت سربسته داد. این نماینده که عضو جبهه پایداری است چند روز پیش به صورت سربسته از «حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۹۴» آن‌ هم به‌ خاطر آنکه «یکی از سران پر نفوذ سیاسی کشور اقدام به واردات محموله‌های گندم کرده» سخن گفت.

او با اشاره به این پرونده در سخنانی که روز شنبه مطرح کرد گفت: اسناد نشان می‌دهد، شرکت ثبت ‌شده توسط این چهره سیاسی که تنها چند ماه پس آغاز به کار دولت جناب حسن روحانی در سال ۹۲ ثبت شده، اقدام به واردات کالاهای اساسی با ارز مرجع کرده است؛ در واقع گویا آنچه قرار بوده با رای آوردن آقای روحانی بچرخد، چرخ رانت سیاسی برخی آقایان بوده است!

ادبیات و کدهایی که علی خضریان می‌داد ذهن‌ها را حسابی مشغول کرد و همه منتظر بودند نام وزیر و وکیل دیگری با پرونده فساد چند ده میلیارد تومانی افشا شود، اما در نهایت حرف‌های تازه خضریان مشخص کرد آن چهره سیاسی که از سران پرنفوذ سیاسی کشور است کسی جز سعید حجاریان نیست!

او با "کاسب نان" خطاب کردن حجاریان نوشت: اسناد نشان می‌دهند جناب حجاریان تحت ‌لوای این شرکت خانوادگی و در ادامه فامیلی چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده تا حذف بودجه خودکفایی گندم توسط دولت و ادامه روند واردات گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک بزند!

ادعای خضریان در همین اول کار یکی دو مسئله جدی داشت. نخست آن که سعید حجاریان هرچند تئوریستین مطرحی در بین اصلاح‌طلبان است اما قطعا از سران سیاسی کشور و حتی جریان اصلاحات به حساب نمی‌آید. دیگر آن که حتی اگر ادعای حضریان صحت داشته باشد قطعا آخر فساد گندم حجاریان به سختی به بیش از چند میلیارد تومان می‌رسد و بعید است او برای چند میلیارد تومان در دولت اعمال نفوذ کرده باشد! فارغ از اینکه حجاریان با تمام احترامی که دارد در بین اهالی دولت نفوذ چندانی ندارد که بتواند چنین تغییر اساسی بر قوانین اعمال کند.

تازه تمام این حرف‌ها بر فرض صحت ادعای خضریان است! صحت ادعایی که اکنون هم از سوی نماینده پیشین مجلس و هم از سوی فرزند حجاریان به آن خدشه وارد شده و حتی در صورت صحت نیز واردات گندم در حال حاضر جرم به حساب نمی‌آید. مسئله دیگر این است که در سالی که خضریان مدعی فساد حجاریان پسر و پدر با دلار 4200 تومانی قیمت دلار زیر 4000 تومان بود!

علی اکبری، عضو اصلاح‌طلب کمیسیون کشاورزی مجلس دهم به اعتماد گفته که از اساس سرفصلی به عنوان «ردیف بودجه و اعتبار خودکفایی گندم» نداریم و دولت از سه راه دیگر از خودکفایی گندم حمایت می‌کند که هر سه مسیر با حمایت بیشتر مجلس دهم رو به رو شده است.

از طرف دیگر محسن، فرزند سعید حجاریان، در جوابیه که برای انصاف ارسال کرد خطاب به خضریان گفت: «بر کسی پوشیده نیست که هدف از این دست تهمت‌پراکنی‌ها پیشبرد برخی نیات سیاسی و… علیه پدر اینجانب است که تازگی ندارد! اما نظر به حضور شما در نهاد قانونگذاری کشور انتظار این است که در انتشار مطالب و سخنان خود الزامات بدیهی قانونی را مبنی بر عدم تخلف از قانون و نقض حقوق افراد از طریق افترا و نشر اکاذیب رعایت فرمایید.» در ادامه این جوابیه از خضریان درخواست شده که مدعیات خود را نزد مراجع قانونی ارایه کند و تاکید شده که «بدیهی است با اثبات کذب این ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت ازسوی جنابعالی مفروض خواهد بود.»

هرچند علی خضریان تا این لحظه واکنش تازه‌ای به پاسخ‌های داده شده نشان نداده اما ماجرای حمله به سعید حجاریان به همین‌جا ختم نشد.

حمله بعدی به سعید حجاریان را علی اکبر رائفی‌پور، سخنران حاشیه ساز اصولگرا انجام داد و با جدید الاسلام خطاب کردن سعید حجاریان در توئیتر نوشت:

جناب آقای سعید حجاریان

با واسطه از یک فرد موثق شنیده ام خانواده شما جدید الاسلام هستند و حضرتعالی تبار یهودی دارید.بنده نیز مویداتی بر این فرضیه یافته ام! در صورت «صحت» بفرمایید چه کسی از شما اول به مذهب حقه تشیع گروید؟ در چه سالی؟ پر واضح است تبار یهودی داشتن هیچ ایرادی ندارد.

هر چند رائفی‌پور در آخر توییت خود می‌گوید که یهودی بودن اشکالی ندارد ولی اساسا با جدید الاسلام خواندن حجاریان و یهودی خطاب کردن تبار او در حال اتهام زنی به او است. این سخنران اصولگرا توضیح نمی‌دهد مشکل یهودی تبار بودن چیست؟ هم‌چنان که نمی‌گوید اگر این مسئله ایراد ندارد پس چرا آن را با ادبیات افشاگران علیه حجاریان استفاده می‌کند؟ مهم‌تر از همه نمی‌گوید که منبع چنین ادعایی کجاست؟

با توجه به نزدیکی گرایشات سیاسی رائفی‌پور و خضریان و تعلق خاطر هر دو به نیروهای رادیکال اصولگرا به نظر می‌رسد این حملات را می‌توان موج جدیدی از اقدامات اصولگرایان علیه حجاریان و دیگر تئوریستین‌های اصلاح‌طلب دانست. ظاهرا با وجود وضعیت نه چندان مناسب اصلاح‌طلبان در جامعه و صد بلند شورای نگهبان در برابر هر اصلاح‌طلبی، تندروهای اصولگرا با توسل به ترور شخصیت می‌خواهند از هر احتمال اندک فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده جلوگیری کنند و البته فضای رادیکال را تا آن روز زنده نگاه دارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید