فیلم «رمبو 5: آخرین خون» به کارگردانی «آدریان گرونبرگ» و نویسندگی مشترک «سیلوستر استالونه» و «مت سیرولنیک» و نقش آفرینی هنرمند محبوب رزمی سینمای هالیوود سیلوستر استالونه، آخرین اثر از سری فیلم‌های «رمبو» که تا کنون به فروش نزدیک صد میلیون دلاری رسیده است، به همین بهانه خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام نو، به بررسی تمامی قسمت های این مجموعه محبوب پرداخته، که در ادامه خواهید خواند.<br/> 

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : آخرین سری از فیلم محبوب رمبو با عنوان «رمبو ۵: آخرین خون» در حالی در شبکه های مختلف اجتماعی به نمایش در آمده است که «سیلوستر استالونه» از سال ١٩٨٢ اقدام به شروع ساخت این فیلم نمود و تقریباً بعد از حدود چهار دهه به پایان شخصیت ماندگار رمبو در سینمای جهان رسیده است.

«اولین خون» اولین فیلم از سری فیلم های رمبو می باشد که با هنرمندی «سیلوستر استالونه» و کارگردانی «تد کاچف» در سال ١٩٨٢ ساخته شد و از همان سال نوید یک شخصیت ماندگار و قهرمان به یاد ماندنی در سینمای جهان را داد که در حدود چهار دهه با مخاطبان سینما زندگی می کند.

داستان این فیلم درباره سربازی کهنه کار است که به تازگی از جنگ ویتنام بازگشته و ناخواسته درگیر اتفاقات و تهمت های از جانب پلیس می شود که او را ناچار به درگیری با پلیس و ارتش می کند، شخصیت رمبو از همان ابتدا به قدری محبوب بود که همگان در انتظار ساخت ادامه داستان زندگی این شخصیت ماندگار در سینما ماندند.

«رمبو: اولین خون» قسمت دوم یا همان «رمبو ٢» در ادامه موفق سری اول در سال ١٩٨۵ به کارگردانی «جرج پی کوزماتوس» و بازی «سیلوستر استالونه» ساخته شد و به فروش نجومی سیصد میلیون و چهارصد هزار دلار در گیشه ی سینمای جهان دست یافت، رقمی که در زمان خودش بی نظیر و غیر قابل بود و تولیدکنندگان فیلم را به ساخت ادامه آن ترغیب می کرد.

نکته جالب فیلم «رمبو ٢» همکاری مشترک «جیمز کامرون» و «سیلوستر استالونه» در مقام فیلمنامه نویس بود که منجر به موفقیت سری دوم این فیلم گشت و نام «جیمز کامرون» کارگردان مطرح فیلم «آواتار» از همان سال ها بر روی زبان ها افتاد.

«رمبو ٣» در سال ١۹۸۸ به کارگردانی «پیتر مک دونالد» و بازی «سیلوستر استالونه» اکران شد و کمی از محبوبیت و موفقیت سری های قبل فیلم کاسته شد و همین امر سبب شد تا بیست سال وقفه در تولید سری بعدی فیلم بیفتد و رمبو کمی از ذهن مخاطبان سینما دور شود.

«رمبو ٣» روایتگر حضور شخصیت اصلی داستان یعنی «رمبو» در افغانستان است که در زمان جنگ شوروی داوطلبانه برای کمک به مردم افغان راهی این کشور می شود و نهایتاً به دست نیروهای شوروی بازداشت می شود، نکته جالب فیلم  «رمبو ٣» حضور کوتاه مسعود اسداللهی از هنرمندان کشورمان در این فیلم بود که هم اکنون مقیم آمریکا است و به ادامه فعالیت های هنری اش می پردازد.

«رمبو ۴» در سال ٢٠٠٨ به تهیه کنندگی «آوی لرنر» و کارگردانی «سیلوستر استالونه» در حالی اکران شد که همگان انتظار داشتند با گذشت ٢۰ سال از پخش آخرین سری رمبو شاهد اثری متفاوت و موفق در اکران و گیشه باشند و به همین منظور استالونه تصمیم گرفت شخصاً کارگردانی سری چهارم فیلم را برعهده بگیرد و فیلم در حدود صد میلیون دلار در گیشه فروخت.

قصه چهارمین قسمت فیلم «رمبو» پیرامون جان رمبو سرباز بازنشسته ارتش آمریکا است که زندگی آرامی در تایلند دارد و مشغول ماهیگیری شده و از فضای جنگ فاصله گرفته است، در این شرایط گروهی مدافع حقوق بشر و انسان دوست که مخالف جنگ در سراسر جهان هستند دست یاری به سوی رمبو دراز می کنند و باردیگر وی پس از سال ها دوری از فضای پرتنش و جنگ به یاری آن ها می شتابد و در واقع به اصل خود که یک سرباز جنگجوی موفق است، باز می گردد.

«رمبو ۵ : آخرین خون» به کارگردانی «آدریان گرونبرگ» و هنرمندی «سیلوستراستالونه» پایان خوش و موفق شخصیت ماندگار رمبو در دنیای سینما است که سال ٢٠١٩ اکران شد و باز هم با فروش ٩٠ میلیون دلاری توانست پس از گذشت ده سال از آخرین سری رمبو بار دیگر در گیشه موفق عمل کند.

پیرمردی که در آرامش و در مزرعه ای مشغول زندگی است و تصمیم گرفته است دنیای به دور از هرگونه جنگ و درگیری داشته باشد، اما ربودن دخترش توسط باند خطرناک قاچاق دختر در مکزیک سبب می شود تا جان رمبو دوباره دست به کار شود و به یاری دخترش و مبارزه با باند خلافکاران بشتابد.

گرچه سری پایانی رمبو با انتقاداتی پیرامون صحنه های خشن و دردناک همچون درآوردن قلب از داخل سینه رئیس خلافکاران همراه بود، اما پایان موفقی شد بر حدود چهل سال درخشش یک اسطوره و قهرمان خیالی به نام جان رمبو که تا ابد در ذهن مخاطبان سینما باقی خواهد ماند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید