جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعرض به مسجد الاقصی جنگی بزرگ را به دنبال دارد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را به شدت از هرگونه تعرض به مسجد الاقصی برحذر داشت و تاکید کرد که چنین اقدامی می‌تواند جنگی بزرگ را در پی داشته باشد و دشمن صهیونیستی بهای سنگینی را برای آن پرداخت خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش امروز سه شنبه در بیانیه‌ای در سومین سالروز خیزش «باب الاسباط» تاکید کرد که تصمیم رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تعطیلی «باب الرحمه» با هدف تسلط کامل بر آن، طرحی خطرناک است که هرگز ساکنان قدس اجازه اجرای آن را نخواهند داد.

باب الاسباط از ورودی‌های اصلی مسجد الاقصی است که از سوی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ میلادی بسته شد. این اقدام اسرائیل در آن سال واکنش گسترده و اعتراض فلسطینیان به‌ویژه ساکنان قدس اشغالی را در پی داشت.

باب الرحمه نیز که در ادبیات مسیحی به عنوان «دروازه طلایی» شناخته می‌شود و در قسمت شرقی مسجدالاقصی قرار دارد از سال ۲۰۰۳ به بهانه وجود نهادهای غیر قانونی فلسطینی از سوی صهیونیست ها همچنان بسته است و همه ساله این روند، تمدید می شود.

دادگاه رژیم صهیونیستی نیز سال ۲۰۱۷ به ادامه بسته بودن باب الرحمه رای داده بود و مقامات این رژیم همچنان برای ادامه تعطیلی این بخش مهم از مسجدالاقصی تلاش می‌کنند.

حماس در ادامه بیانیه خود همچنین از تمامی ساکنان قدس به خاطر حمایت از قدس و مسجد الاقصی در برابر تجاوزها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

این جنبش افزود که دشمن صهیونیستی به رغم جنایاتش، هرگز در برابر ثبات و پایداری ساکنان قدس دوام نمی‌آورد و ملت فلسطین با مقاومت مثال‌زدنی خود قادر است طرح‌های دشمن را خنثی و غیرممکن سازد.

حماس عموم ملت فلسطین را به دفاع از مسجد الاقصی فراخواند و تاکید کرد که این مسجد با توطئه خطرناکی مواجه است و اسرائیل چشم طمع به آن دوخته و درصدد تخریب این مکان مقدس و احداث معبد مورد نظر خود بر روی آن است.

این جنبش همچنین خواستار اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به منظور توقف توطئه‌های خطرناک کنونی علیه مسجد الاقصی و بکارگیری تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن برای مقابله با طرح‌های اسرائیل شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید