محمدجواد ظریف بعد از حضور در کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد یک کمیته مشترک برای تشویق صادرات غیرنفتی تشکیل خواهد شد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه گفت: کمیته مشترک کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه با هدف تشویق صادرات غیرنفتی تشکیل می‌شود.

«محمدجواد ظریف» روز سه‌شنبه پس از حضور در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز نزدیک به سه ساعت جلسه بحث‌های خیلی خوب ، تخصصی و کاری برای دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه برگزار شد و تلاش‌ها،‌ چالش‌ها و وظایفی که در این حوزه  وزارت خارجه دارد،‌ بیان شد.

وی اضافه کرد: نمایندگان در کمیسیون پیشنهادات و موارد خیلی خوبی را توضیح دادند. مهمترین کاری که در این جلسه به پیشنهاد ریاست کمیسیون انجام شد، تشکیل کمیته کاری بخش اقتصادی وزارت امور خارجه با مسوولیت معاون اقتصادی و کمیسیون برای تشویق صادرات بود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه هدف از این کمیته باز شدن مسیرهای صادرات غیرنفتی است،‌ گفت:‌ کمیسیون از این نظر به ما کمک می‌کند تا موانع قانونی را برداشته و ریل گذاری‌هایی که مجلس در این زمینه در نظر دارد، انجام دهد.

ظریف با  بیان اینکه پیش از این نیز جلسه مشترکی خوبی با کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی برگزار شده بود؛ تصریح کرد: در جلسه امروز هم بحث‌های خیلی خوبی صورت گرفت و امیدواریم این روش را به عنوان یک روش همکاری مداوم با مجلس محترم یازدهم ادامه دهیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید