حالت تهوع مشکلی است که هر فردی در زندگی خود آن را تجربه کرده است. عادت های اشتباه زیر به تشدید این مشکل کمک می کنند.

·        خوردن غذاهای تند یا چرب

·        خوردن وعده های غذایی بزرگ

·        دراز کشیدن بعد از خوردن غذا

·        نوشیدن همراه با وعده های غذایی

مصرف مکمل های آهن، زنان باردار که دارای سطح طبیعی آهن هستند، باید از مصرف مکمل های آهن در سه ماهه اول خودداری کنند، زیرا مصرف مکمل های آهن ممکن است احساس تهوع را بدتر کند. برای تسکین و بهبود حالت تهوع درمانهای طبیعی زیر را به کار برید.

گلاب و شیر

یک لیوان شیر با چند قطره گلاب معطر، تهوع را تسکین می دهد. چند  قطره گلاب را در یک لیوان شیر بریزید، شیر را بجوشانید و سپس آن را گرم بنوشید. این نوشیدنی به از بین بردن احساس تهوع کمک می کند.

سرکه سیب

یک قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط در یک لیوان آب به از بین بردن حالت تهوع کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب سرکه سیب، در تسکین تهوع بسیار موثر است. در صورت بارداری بهتر است با پزشک مشورت کنید.

میخک

چند قطعه میخک را در دهان خود نگه دارید و آنها را به مدت طولانی بجوید. عطر و طعم میخک می تواند فوراً حالت تهوع  را متوقف کند. همچنین برای جلوگیری از حالت تهوع، چای میخک بنوشید. یک فنجان آب جوش بردارید و یک قاشق چایخوری میخک اضافه کنید. ده دقیقه صبر کنید تا دم شود. سپس آن را میل کنید.

بابونه

مقداری بابونه را درون یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید 5 دقیقه بماند سپس بابونه دم شده را از صافی عبور داده و میل کنید. برای دادن طعم بهتر به نوشیدنی خود مقداری عسل به آن اضافه کنید.

ادویه های خاصی

ادویه های  ترشی جات، فرآورده های طبیعی درمان تهوع  هستند که اغلب برای مقابله با حالت تهوع توصیه می شوند. سه نوع از این ادویه ها قدرت بیشتری در مقابله با حالت تهوع دارند. در زیر به آنها اشاره شده است.

پودر رازیانه، علایم قاعدگی از جمله حالت تهوع را کاهش داده و به زنان کمک کند، تا بهتر بتوانند بر مشکلات دوران قاعدگی غلبه کنند.

دارچین، شدت تهوع  زنان را در دوران قاعدگی  کاهش می دهد.

عصاره زیره، به بهبود علائمی مانند درد شکم، حالت تهوع، یبوست و اسهال در مبتلایان به IBS کمک می کند.

اگرچه این سه ادویه جات به رفع حالت تهوع در افراد خاص کمک می کنند، اما به مطالعات بیشتری برای پی بردن به اثر بخشی آنها نیاز است. متخصصین دوزهای مختلفی از 180 تا 420 میلی گرم در روز را برای مصرف این ادویه ها توصیه میکنند.

آب نارگیل

آب نارگیل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. اگر دچار حالت تهوع هستید، کافیست یک  قاشق چایخوری آب لیمو را به یک فنجان آب نارگیل اضافه کنید و هر پانزده دقیقه یک جرعه بنوشید تا جذب معده تان شود. آب نارگیل مزایای سلامتی دیگری مانند تسکین سوزش سر دل،  یبوست و بهبود تهوع بارداری دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید