۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 54152090

رهبران ارشد پنتاگون امروز برای پاسخگویی به فهرست بلندبالای جنجال‌ها از جمله اختلافاتشان با دونالد ترامپ به مجلس نمایندگان آمریکا می‌روند.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، رهبران ارشد پنتاگون برای اولین بار ظرف چند ماه گذشته راهی کنگره می‌شوند تا به فهرست بالابلندی جنجال‌ها از جمله اختلافاتشان با دونالد ترامپ بر سر مدیریت اعتراضات ماه گذشته نزدیک کاخ سفید حین تظاهرات به مرگ جورج فلوید پاسخ دهند.

جلسه امروز (پنج‌شنبه) مجلس نمایندگان آمریکا اولین نشست با حضور مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، ژنرال مارک میلی، رئیسی ستاد مشترک ارتش آمریکا از چهارم مارس خواهد بود. پیشتر آن‌ها در این مجلس برای بررسی پیشنهاد بودجه نظامی دولت ترامپ حاضر شده بودند.

آن جلسه پیش از نمایان شدن کامل پاندمی کرونا و پیش از اعتراضات مردمی و سراسری بود که روابط پنتاگون با ترامپ را به سمت بحران کشید.

فشار ترامپ برای واکنش شدید به ناآرامی مدنی منجر به درگیری او با اسپر و میلی شد. ژنرال میلی در اول ژوئن رئیس‌جمهوری آمریکا را تا بیرون از کاخ سفید به سمت کلیسای سنت جان در میدان لافایت همراهی کرد و ترامپ آنجا با به دست گرفتن انجیل، حین اعتراضات مردمی، عکس گرفت! در همان روز، یک بالگرد گارد ملی در ارتفاع بسیار پایین به پرواز درآمد تا به متفرق شدن معترضان خیابان‌های پایتخت کمک کند و همین امر موجب شد تا پنتاگون تحقیق کند که آیا این مساله استفاده مناسب از منابع ارتش آمریکا بوده است یا خیر.

مارک اسپر در کنفرانس خبری پنتاگون گفته بود که مخالف استفاده از "قانون شورش" است؛ قانونی که به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد از نیروهای مسلح برای آرام کردن تحولات مدنی داخلی استفاده کند و همین موضوع هم خشم ترامپ را برانگیخت. به گفته وزیر دفاع آمریکا، او نیازی به چنین تدابیر فوق‌العاده‌ای نمی‌بیند و این نظر دقیقا نقطه مقابل ترامپ بود که به استفاده از نیرو تهدید کرده بود.

مارک اسپر همچنین از همراهی ترامپ تا کلیسای سنت جان ابراز تاسف کرد. ژنرال مارک میلی هم بعدا از همراهی خودش ابراز پشیمانی کرد. او گفت، همراهی با ترامپ در لباس نظامی، آن هم وقتی معترضان را از میدان لافایت پاکسازی کرده بودند، اقدامی اشتباه بود. ژنرال میلی گفت، حضور او شائبه مداخله ارتش آمریکا در سیاست داخلی را به وجود آورده است.

مارک اسپر و مارک میلی همچنین قرار است از سوی اعضای کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بابت زمزمه‌های تغییر نام پایگاه‌های ارتش آمریکا که به نام افسران ارتش کنفدراسیون است و ممنوع کردن دیگر سمبل‌های کنفدارسیون که نماد برده‌داری و نژادپرستی به شمار می‌روند، تحت فشار قرار بگیرند. این امر همچنین آن‌ها را با ترامپ که علنا گفته است تمایلی به حذف اسامی کنفدراسیون ندارد، درگیر می‌کند.

از دیگر مواردی که در جلسه امروز مورد بحث قرار می‌گیرد، ادعای پیشنهاد روسیه به شبه‌نظامیان وابسته به طالبان در افغانستان برای کشتن نیروهای ائتلاف و دریافت جایزه است. مورد دیگر، مخالفت کاخ سفید با ارتقای درجه نظامی الکساندر ویندمن بود که در جریان استیضاح ترامپ علیه او شهادت داد و اکنون خودش را بازنشسته کرده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید