نشستن طولانی مدت، می تواند بر سلامتی ستون فقرات شما اثرات منفی بگذارد. این می تواند فشار را روی عضلات کمر، شانه ها و گردن نیز ایجاد کند و به کمردرد و انواع ناراحتی های دیگر منجر شود. اگر مشغول کار هستید، این می تواند در بهره وری کار شما نیز تأثیر داشته باشد، اما مواردی وجود دارند، که می توانید برای کاهش اثرات طولانی مدت نشستن در ستون فقرات خود استفاده کنید.

چگونه می توان اثرات نشستن در تمام روز را کاهش داد؟

اگر قبلاً درد کمر و سایر مشکلات مربوط به نشستن طولانی مدت را تجربه کرده اید، ممکن است، مشاوره فیزیوتراپیست را بخواهید. او به شما در کاهش علائم مختلفی که تجربه می کنید، کمک خواهد کرد. این می تواند شامل ورزش بدنی، ماساژ، سوزن خشک و آموزش وضعیت استقرار باشد. در بسیاری از کلینیک های فیزیوتراپی، آنها همچنین می توانند در مورد تغییراتی که می توانید در خانه و محل کار انجام دهید ، به شما توصیه های لازم را ارائه دهند.

وضعیت صحیح نشستن را تمرین کنید

وضعیت نادرست نشستن، باعث افزایش رباط های ستون فقرات شما می شود. این می تواند منجر به فشار در دیسک های ستون فقرات و در نتیجه کمردرد شود. به همین دلیل مهم است که درباره وضعیت نشستن خود بسیار آگاه باشید. سعی کنید همیشه موقعیت آناتومیکی صحیح ستون فقرات را حفظ کنید. اگر متوجه شدید که از صندلی خود شروع به لیز خوردن می کنید، یکباره آن را اصلاح کنید و مستقیم و صاف بنشینید.

یک صندلی ارگونومیک تهیه کنید

رعایت وضعیت مناسب نشستن، می تواند به کاهش اثرات سوء، نشستن طولانی مدت در ستون فقرات کمک کند. با این وجود، همیشه مواردی وجود خواهند داشت که احساس می کنید، دیگر قادر به تحمل آن نیستید. در نهایت، وزن بدن شما بر عضلات مختلف کمر و گردن فشار می آورد. یک راه برای جلوگیری از این کار، سرمایه گذاری روی صندلی ارگونومیک است.

هر 30 دقیقه بایستید

یکی از عملی ترین راهها برای کمک به کاهش تأثیر نشستن طولانی مدت، کوشش آگاهانه برای ایستادن هر 20 تا 30 دقیقه است. یک یا دو دقیقه ایستادن می تواند به کاهش فشار دیسک های ستون فقرات کمک کند. اگر می توانید آن را به 5 دقیقه افزایش دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید