گوگل اعلام کرد که 9 ماه دیگر به فعالیت پیام رسان Hangouts پایان می‌دهد.

به گزارش سلام نو، ماه مارس 2017 بود که گوگل از تصمیم خود برای تقسیم کردن سرویس Hangouts به دو اپلیکیشن Meet و Chat خبر داد. اما حالا و با گذشت دو سال از این موضوع، بالاخره مشخص شده که زمان خداحافظی با این پیام‌رسان قدیمی چه روزی فرا می‌رسد.

گوگل اعلام کرده که اکتبر 2019، سرویس هنگ‌آوتز را بازنشسته خواهد کرد و از آن به بعد کاربران را به تدریج به سمت استفاده از سرویس‌های جایگزین سوق خواهد داد. غول مانتین ویو با انتشار یک پست وبلاگی، برنامه کاملی برای فرآیند تعطیلی هنگ‌آوتز منتشر کرده که از 16 آوریل سال جاری و با کاربران حق اشتراک‌پرداز G Suite آغاز می‌شود.

Google Chat؛ اپلیکیشنی که قرار است یکی از جایگزین های سرویس هنگ آوتز باشد.

برنامه مذکور به شرح زیر خواهد بود:

16 آوریل 2019 - تغییرات ادمین‌های G Suite آغاز می‌گردد

آوریل تا سپتامبر 2019 - سرویس G Suite Chat قابلیت‌های کلاسیک هنگ‌آوتز را دریافت می‌کند

اکتبر 2019 - گوگل بازنشسته کردن هنگ‌آوتز برای مشتریان G Suite را آغاز خواهد کرد

اکتبر 2019 به بعد - اگر چه هنوز جزئیاتی ارائه نشده، اما از این تاریخ است که گوگل انتقال کاربران عادی به سرویس‌های جایگزین را آغاز خواهد کرد

شایان ذکر است که Meet و Chat، دو پلتفرمی هستند که روی چت و گفتگو تمرکز دارند. با این حال سبک و سیاق پیام‌رسان‌های عمومی را در پیش نگرفته و بیشتر برای مراودات تجاری و گفتگوهای کاری کاربرد دارند و به همین خاطر، تقریبا مشابه اپلیکیشن Slack طراحی شده‌اند.

در انتها باید بدانید که بعضی گمانه‌زنی‌ها، حاکی از آنند که با بسته شدن سرویس هنگ‌آوتز می‌توانید پیام‌هایتان در این پلتفرم را به سرویس Chat منتقل کنید. اگر چه این موضوع هنوز توسط گوگل تأیید نشده است. با این اوصاف، اگر در هنگ‌آوتز پیام مهمی دارید، شاید بهتر باشد که پیش از بسته شدن کامل این سرویس نسبت به گرفتن نسخه پشتیبان از آن‌ها اقدامات لازم را به عمل بیاورید./دیجیتو

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید