باید دید در این وضعیت که بازیکنان دیگر تیم‌ها هم در حال ابتلا به کرونا هستند و وضع برخی شهرها قرمز شده فدراسیون فوتبال به پایان لیگ رضایت می‌دهد یا هم‌چنان به برگزاری لیگ ادامه می‌دهد؟

سلام نو – سرویس ورزشی: لیگ برتر فوتبال ایران بالاخره پس از حرف و حدیث‌های فراوان درباره چگونگی پایان یا ادامه لیگ برتر بالاخره قرار شد بدون تماشاگر و با رعایت حداکثر مسائل بهداشتی برگزار شود. اما حالا پس از دو هفته، از شروع مجدد لیگ کرونا پای خود را روی گلوی فوتبال ایران گذاشته است.

از همان روزهای نخست اخباری از ابتلای بازیکنان تیم‌های مختلف به کرونا به گوش می‌رسید اما بحران وقتی جدی شد که کرونا در تیم‌هایی مثل استقلال و فولاد همه‌گیر شد.

در حالی که روز گذشته فولادی‌ها به قائمشهر رفتند و آماده انجام مسابقه بودند، امروز سعید آذری مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد: تست کرونای یازده بازیکن و ۵ همراه تیم فولاد مثبت شده است. این در حالی است که روز گذشته نیز اعلام شد تست شش نفر از اعضای تیم فولاد مثبت بوده و قرار بود که امروز تست نهایی مشخص شود. این یعنی حداقل یک چهارم اعضای این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند.

استقلال هم دیگر تیمی است که کرونا تمام برنامه‌هایش را به همه ریخته و حتی شایعه کنار کشیدنش از لیگ برتر هم به گوش می‌رسد. پزشک باشگاه استقلال اعلام کرد که جواب تست نهایی کرونای ۶ بازیکن این تیم مثبت اعلام شده است. در آخرین خبر هم نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال تهران، اعلام کرده پرواز تیم استقلال به شهر جم برای بازی با تیم پارس جم‌جنوبی، در چارچوب لیگ‌برتر فوتبال لغو شده. به باور آبی‌ها آن‌ها در سفر به اهواز به کرونا مبتلا شده‌اند، رخدادی که برخی طرفداران متعصب تیم آن را یک توطئه می‌دانند.

هرچند علوی سرپرست فولاد در واکنش به این صحبت‌ها گفته که آن‌هایی صحبت می‌کنند، در آن تجدید نظر کنند و به مدیریت خود رجوع کنند و ببینند چگونه مدیریت داشتند؟

او با اشاره به تخطی از قوانین گفته: ببینند کدام بازیکنانشان روز قبل از بازی از اردو خارج شد و چرا بازیکن یک تیم در شهری که وضعیتش مطلوب نیست، باید از اردو خارج شود و آرایشگاه برود؟

از پرسپولیس تا استقلال همه معترضند!

وضعیت فعلی لیگ برتر باعث گسترش اعتراض‌ها شده است و حتی تیمی مثل پرسپولیس هم به شرایط معترض است. افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس اعتراض کرده که چرا ورزشگاه آزادی به عنوان بزرگترین ورزشگاه کشور، بر خلاف پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، فاقد تونل ضد عفونی است. او گفته هرچند برای این بازی خود تیم تونل را حاضر می‌کند ولی شرایط باید اصلاح شود.

عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: از ابتدای زمزمه‌های ادامه لیگ برتر فوتبال پس از شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامتی بازیکنان مخالف ادامه مسابقات بودم. او البته تاکید کرده که با این وجود در مسابقات شرکت خواهند کرد.

ابراهیم صادقی، سرمربی تیم فوتبال سایپا هم به جای صحبت‌های فنی نسبت به شرایط لیگ ابراز نگرانی کرد و گفت: نگرانی خودمان را از شرایط موجود اعلام کنم. امیدوارم که هیچ یک از بازیکنان و خانواده‌هایشان به ویروس کرونا مبتلا نشوند و تصمیم خوبی برای ادامه مسابقات گرفته شود تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

چرا لیگ برتر تعطیل نمی‌شود؟

در شرایط که موج دوم کرونا در کشور اوج گرفته و آمار کشته‌ها روز به روز در حال افزایش است چرا مدیران فوتبال ایران به تعطیلی فوتبال بدون تعیین قهرمان رضایت نمی‌دهند؟

جواب این پرسش را می‌توان در اظهارات صادق درودگر پیدا کرد. رئیس کمیته اقتصادی فدارسیون فوتبال درباره وضعیت مالی این فدارسیون به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کارها مثل قبل انجام می شود و با برگزاری مسابقات خلا بین ما و شرکت ها از بین می رود. اگر مسابقات ادامه یابد مشکلی پیش نمی آید اما در صورتی ادامه نداشته باشد باید بررسی کنیم.

او تاکید می‌کند که تصمیم برگزاری لیگ در اختیار ستاد کرونا است و می‌افزاید: در حال حاضر ما به هیچ عنوان به خاطر مسائل اقتصادی به لیگ فوتبال نگاه نمی کنیم و همان طور که قبلا اعلام کردیم هیچ کسی درباره این مسائل سئوال نپرسید تا جوابش را بدهم. ما مجری ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

البته بعید نیست که برخی مدیران ارشد فوتبال ایران به خاطر مسائل اقتصادی برای برگزاری لیگ به ستاد کرونا اصرار کرده باشند وگرنه اصرار یک تیم یا دو تیم نمی‌تواند دلیل برگزاری لیگ برتر باشد.

باید دید در این وضعیت که بازیکنان دیگر تیم‌ها هم در حال ابتلا به کرونا هستند و وضع برخی شهرها قرمز شده فدراسیون فوتبال به پایان لیگ رضایت می‌دهد یا هم‌چنان به برگزاری لیگ ادامه می‌دهد؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید