تخمین زده می شود که سالانه 310،000 استرالیایی به دلیل بیماری درد پاشنه به نام پلانتارفاسئیت، تحت درمان قرار گیرند. این بیماری التهاب بافت هایی از نوارهای ضخیم فیبری است، که انگشتان پا را به استخوان پاشنه پیوند می دهند. این وضعیت با دویدن، راه رفتن یا حتی ایستادن طولانی مدت ایجاد می شود. علاوه بر اینکه فوق العاده دردناک است، اگر درمان نشود، پلانتارفاسئیت می تواند منجر به درد های مزمن شود.

اگر دچار درد پلانتار فاسئیت هستید، احتمالاً از چندین گزینه درمانی از جمله پوشیدن کفش های توصیه شده پزشک معالج، اضافه کردن کفی به کفش، خوابیدن با اسپلینت شب و گرفتن داروهای بدون نسخه اطلاع دارید. اما اگر می خواهید بعد از گذشت یک روز طولانی روی پای خود، تسکین فوری دریافت کنید، ماساژ پا، یکی دیگر از روش های ساده و غیر تهاجمی برای درمان دردهای مزمن پا است. دکترجاکلین سوترا، تکنیکی را که به عنوان ماساژ فیبر متقاطع برای کمک به درمان پلانتارفاسئیت شناخته می شود، پیشنهاد می کند. در واقع انجام آن آسان است و در درمان درد بسیار موثر است.

نحوه انجام ماساژ پا برای کاهش درد پاشنه پا

طبق نظر پزشکان، زمان ایده آل برای انجام ماساژ پا بعد از حمام، دوش یا خیساندن پا است، زیرا بافت های پا از قبل گرم شده اند.

ابتدا کمی مرطوب کننده یا روغن را روی دستان خود بمالید.

با استفاده از فشار متوسط تا محکم، پای خود را در طول پاشنه تا انگشتان پا روی یک غلطک ماساژ دهید، سپس، به عرض غلطک بروید. هر پا را حدود دو دقیقه ماساژ دهید.

انجام این کار باعث آزادسازی فاسئیت، افزایش گردش خون و کاهش تنش و همچنین انقباض پلانتار فاسئیت می شود. بعد از اینکه ماساژ هر پا را تمام کردید، حدود 15 دقیقه یخ را در آن منطقه بمالید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید