بهنام بانی خواننده 32 ساله پاپ کشورمان در فیلم جدید سعید سهیلی با عنوان «گشت ارشاد 3» به ایفای نقش پرداخته است که با حواشی فروانی همراه بوده است، به بهانه حضور وی در فیلم «گشت ارشاد 3» و تجربه حضور در عرصه بازیگری، خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام نو، به بررسی کارنامه خوانندگانی که در این حوزه نیز فعالیت داشته اند، پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : جذابیت حرفه بازیگری بر هیچکس پوشیده نیست و همین امر موجب شده است تا ورزشکاران و خوانندگان زیادی به این عرصه روی بیاورند و به دلیل محبوبیت آنها در عرصه ورزش و خوانندگی نیز بسیاری از تهیه کنندگان تمایل به حضور این افراد در فیلم های خود دارند.

البته در سالهای اخیر بسیاری از بازیگران نیز همانند امین حیایی، محمدرضا فروتن، مهران مدیری و ... نیز بوده اند که در عرصه موسیقی و خوانندگی ورود کرده اند و آهنگ هایی را نیز آماده و روانه بازار موسیقی کرده اند.

موفقیت و یا درستی و نادرستی این تغییر عرصه فعالیت، موضوعی است که در این یادداشت نمی گنجند، اما در دنیا کم‌ نیستند خوانندگان مطرحی که بازیگری را هم تجربه کرده اند،. در سینمای ایران‌ نیز از میان خوانندگانی که مقابل دوربین رفته‌اند ، کم بودند آنهایی که استعداد بازیگرای را داشته باشند و نظر منتقدان را به خود جلب کنند.

بهنام بانی جدیدترین خواننده ای است که از عرصه موسیقی تلاش کرده تا به عرصه بازیگری ورود کند و به بهانه بازی وی در فیلم سینمایی «گشت ارشاد 3» به کارگردانی سعید سهیلی که حواشی فراوانی را نیز به همراه داشته است، در ادامه به حضور مهم‌ترین خوانندگانی که در سال‌های اخیر بازیگری را تجربه کرده اند پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند، البته لازم به ذکر است در نوروز امسال این خواننده جوان پاپ کشور در نقشی بسیار کوتاه و در نقش خودش در فصل ششم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم به ایفای نقش پرداخته بود.

شادمهر عقیلی

سوپراستار موسیقی پاپ ایران در نیمه دوم دهه ۷۰، در دو فیلم «پر پرواز» به کارگردانی خسرو معصومی و «شب برهنه» به کارگردانی سعید سهیلی حضور پیدا کرد. این دو فیلم‌ با نگاه مستقیم به گیشه ساخته شد و شادمهر نتوانست استعداد ویژه ای که در موسیقی دارد را در بازیگری هم به رخ بکشد و همانند آثار تولیدی اش در عرصه موسیقی در سینما و بازیگری نیز موفق ظاهر شود.

شادمهر عقیلی پس از بازی در این دو فیلم از کشور خارج شد و به فعالیت موسیقی در آن سوی مرز ادامه داد و هرگز جزء برای بازی در موزیک ویدئوهای خود جلوی دوربین هیچ کارگردانی قرار نگرفت.

فرزاد فرزین

بیشترین تعداد حضور مقابل دوربین در بین خوانندگان، مربوط به فرزاد فرزین است، وی که طی یک دهه اخیر، در چند فیلم و دو سریال نمایش خانگی حضور داشته است.

این خواننده نسل جوان کشور برای نخستین بار در سال 1385 با فیلم «پسران آجری» به کارگردانی مجید قاری زاده بازیگری در سینما را تجربه کرد، وی همچنین در فیلم و سریال های شاخصی همچون «کنسرت روی آب» به کارگردانی جهانگیر جهانگیری، «سگ های پوشالی» به کارگردانی رضا توکلی، سریال «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی و سریال «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی زاده به ایفای نقش پرداخت.

گرچه فیلمهای او در سینما به موفقیت چندانی نرسید اما ورودش با سریالهای «عاشقانه» و «مانکن» به نمایش خانگی با استقبال چشمگیر و ویژه ای همراه بود، محبوبیت و شهرت فرزاد فرزین در میان مخاطبین سینما به انتخاب نقش هایش در سریال های نمایش خانگی برمی‌گردد و سریال «مانکن» بهترین بازی وی در فیلم و نقش های مختلف محسوب می شود که با استقبال فراوان مخاطبین و منتقدین همراه بود.

رضا یزدانی

او طی یک دهه اخیر، چندین حضور متفاوت مقابل دوربین داشته است، تجربه هایی که عموماً با سوپراستارها رقم‌ خورده و نام رضا یزدانی در کنار نام این بازیگران‌ قرار‌ گرفته که‌ این‌ نکته برای یک خواننده بسیار قابل توجه است.

این خواننده راک و پاپ کشور برای نخستین بار در سال 1383 با فیلم «حکم» به کارگردانی مسعود کیمیایی بازیگری در سینما را تجربه کرد، وی همچنین در فیلم های سینمایی شاخصی همچون «رییس»، «محاکمه در خیابان»، «گامهای معلق»، «کیفر»، «طهران تهران»، «بوی گندم»، «خودزنی»، «متروپل»، «360 درجه»، «سوفی و دیوانه»، «حریم شخصی»، «خوک»، «آبی به رنگ آسمان»، «کروکودیل» به ایفای نقش پرداخت.

رضا یزدانی که بیشتر در آثار مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخته است، همچنین در دو سریال «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی و «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان نیز ایفای نقش کرده است.

او پس از چند تجربه در سینما با سریال «از یاد ها رفته» توانست نظرهای مثبت زیادی را از سوی مخاطبین به خودش اختصاص دهد.

رضا صادقی

رضا صادقی تنها در فیلم «بی‌خداحافظی» به کارگردانی احمد امینی بازی کرد‌ه است، فیلمی‌ که قرار بود بخشی از زندگی صادقی باشد و یکی از دلایل حضورش در این فیلم نیز همین بود و پس از آن دیگر هرگز جلوی دوربین هیچ کارگردانی نرفته است.

لازم به ذکر است که مستند «رمز شب» ساخته خود اوست که در آن حقایقی در مورد زندگی و کار خود را بیان می‌کند.

بنیامین

بنیامین بهادری بازیگری را با فیلم «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمد پور شروع کرد و علاوه بر بازی، به عنوان خواننده فیلم هم همکاری داشت اما علی رغم فروش بالای فیلم، ترجیح داد فعلاً در فیلمی بازی نکند گرچه همچنان علاقمند به بازیگری است.

زانیار خسروی

با دعوت پیمان معادی در فیلم «برف روی کاج ها» به کارگردانی پیمان معادی بازی کرد و گرچه این فیلم یکی از فیلمهای مهم معادی است اما نقش او در این فیلم چندان زیاد نبود. وی پس از آن در سریال نمایش خانگی «عشق تعطیل نیست» به کارگردانی بیژن بیرنگ جلوی دوربین رفت اما علی رغم بازی قابل قبولش، سریال نیمه کاره رها شد و پس از آن زانیار خسروی در هیچ فیلم و سریالی به ایفای نقش نپرداخت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید