چگونگی ابتکار ورزشی را در محل کار خود برنامه ریزی کنید و بسیاری از تأثیرات مثبت طولانی مدت آن را در تجارت خود کشف نمایید. ورزش، از ترویج فرهنگ تندرستی در بین کارمندان تا تسهیل در روابط اجتماعی بین آنها، می تواند بر تغییرات مثبت در تجارت تأثیر بگذارد و بهره وری کارمندان را افزایش دهد.

چرا باید در مشاغل خود ابتکار عمل ورزشی ایجاد نمود؟

نمی توان به سادگی منکر سرگرم کننده بودن ورزش شد. ورزش می تواند، دلایل کافی برای بهبود و کیفیت شغل کارکنان ارائه دهد. به عنوان مثال، ورزش تیمی می تواند کارمندان را به مهارت هایی در محل کار مجهز کند و تاثیرات زیادی بر سلامت ذهن وجسم آنها داشته باشد. در زیر به 3 مورد از آنها اشاره شده است.

1. بالا بردن ارتباطات تدوین و اجرای استراتژی انضباط

به طور معمول آموزش این مهارت ها نیاز به یک محیط آموزشی با ارائه درس و مشارکت اجباری کارمندان دارد. این البته در برخی شرایط حرفه ای مناسب است، اما این مهارت ها همچنین می توانند در زمین بازی نیزپرورش یابند.

یک بازی بسکتبال را تصور کنید. بازیکنان مجبورند ضمن حفظ دفاع در مقابل تیم دیگر، با یکدیگر همکاری کنند تا یک حمله را صورت دهند. این شامل ترسیم یک برنامه و پیروی از آن است. داشتن جایگزین ها ابزاری است، که در صورت آسیب دیدگی و تجزیه و تحلیل پس از بازی می توانند وارد شوند تا به برد و دستیابی اهداف کمک کنند.

حال این وضعیت را با تیمی که در حال عرضه محصول جدید در یک شرکت است، مقایسه کنید. شما باید استراتژی داشته باشید، به کارکنان خود آموزش دهید که چگونه با محصول جدید ارتباط برقرار کنند و در صورت لزوم و در حین ارائه محصول پشتیبانی از سایر تیم ها داشته باشند. به راحتی می توان شباهت ها را مشاهده کرد.

2. کاهش استرس

از مدتها قبل ورزش به عنوان روشی موثر برای مقابله با استرس شناخته شده است. طبق تحقیقات انجام شده توسط  دانشکده پزشکی هاروارد، فواید ذهنی ورزش هوازی اساس عصبی و شیمیایی دارد. ورزش باعث کاهش سطح هورمون های استرس بدن مانند آدرنالین و کورتیزول می شود. همچنین تولید اندروفین ها، مواد شیمیایی موجود در مغز را که مسکن های طبیعی بدن و محرک های خلقی هستند، تحریک می کند.

بنابراین یک ابتکار عمل ورزشی برای کمک به مراقبت از سلامتی و بهزیستی کارکنان در محل کار ارائه دهید. این یک تصمیم هوشمندانه و آگاهانه است که می تواند در درازمدت موجب صرفه جویی در هزینه های سازمان شود.

3. خوشبختی کارمندان

چندین عامل وجود دارد که می تواند در خوشبختی کارکنان نقش داشته باشد. نکات بارز آن شرایط کار راحت، حق الزحمه کافی، حق بیمه مانند بیمه درمانی و حقوق بازنشستگی و غیره است، اما اغلب شرکت ها سلامتی کارمندان را درست ارزیابی نمی کنند.

بهداشت عمومی انگلیس (PHE) می گوید، 41٪ از 15.3 میلیون بزرگسال انگلیسی 40 تا 60 ساله هر روز 10 دقیقه نسبت به روز قبل بی تحرک تر زندگی می کنند. PHE معتقد است که کارفرمایان حداقل باید کارمندان خود را تشویق کنند، که در هنگام استراحت نهار به پیاده روی بروند. این در بالا بردن میزان رضایت آنها از خود و زندگی شان تاثیر گذار است.

یک ورزش را انتخاب کنید

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که شرکت خود را بررسی کنید و ببینید که کدام نوع از ورزش ها بیشترین طرفدار را دارند. سپس آنها را تشویق کنید. بهترین راه برای مشارکت کارکنان خود در ورزش، جدا از ارتقاء مزایای آشکار سلامتی و تعامل اجتماعی، تلاش و ارائه انگیزه برای بازی و تمرین است. این می تواند پیشنهاد یک استراحت نهار طولانی یک روز در هفته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید