آیت الله نوری همدانی گفت: شمن پس از ناکامی در برخورد نظامی با انقلاب، از راه قلم و بیان ورود پیدا کرده است.

به گزارش سلام نو، وی عصر چهارشنبه در دیدار رییس سازمان فرهنگی آستان مقدس رضوی و اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان اظهار داشت: مکتب تشیع در این زمینه به لحاظ فقهی، قرآنی و تاریخی بسیار غنی است.

این مرجع تقلید بیان داشت: از این جهت بسیار شایسته است، که مناظره با ادیان دیگر از جمله حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی همیشه در جریان باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان تشیع بویژه وهابیت هر هفته یا 10 روز یک بار جزوه ای را در مخالفت با نبوت و ولایت منتشر می کنند، گفت: دشمنان شب و روز در حال کوبیدن اسلام، تشیع، انقلاب، امام و رهبری هستند، و در برابر شبهه های آنها باید پاسخگو و از نظر مناظره قوی باشیم.

وی گفت: شیعه برای اثبات حقانیت امامت حضرت علی(ع)، کتاب ها و نوشته های زیادی مانند الغدیر و المراجعات دارد، و علاوه بر آن خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) نیز یک مناظره است.

آیت الله نوری همدانی افزود: دشمن پس از ناکامی در برخورد نظامی با انقلاب، از راه قلم و بیان ورود پیدا کرده و در فقه شیعه شیوه های مناظره مطرح شده که باید آن را مورد استفاده قرار دهیم.

وی همچنین مشهد را پایتخت جهان اسلام که علما و بزرگان درخشانی در آن حضور دارند، توصیف کرد و گفت: برگزاری همایش امام رضا (ع) در این شهر بسیار کار ارزشمند و بزرگی به شمار می آید‌.

همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان 10 و 11 بهمن به همت حوزه فرهنگی آستان قدس رضوی در بست شیخ طوسی تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

تعامل با سایر ادیان و مذاهب با بهره گیری از سیره امام رضا(ع) از هدف های مهم این همایش است و از برخی بزرگان یهودیت و مسیحیت و علمای ارمنی، آشوری و کلیمی برای شرکت در آن دعوت به عمل آمده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید