سخنگوی دفتر سیاسی طالبان برای مذاکره با حکومت افغانستان شرط تعیین کرد.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید: زندانیان طالب باید قبل از ماه مارس گذشته آزاد می شدند اما نشدند و این موضوع باعث تاخیر در آغاز مذاکرات بین الافغانی شد.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در ارتباط به کم کاری‌های حکومت افغانستان برای برگزاری مذاکرات بین الافغانی؛ ناراضی بودن طالبان از روند آزادی زندانیان خود و آمادگی این گروه برای برگزاری مذاکرات بین الافغانی توضیحاتی را بیان کرد.

این سخنگوی طالبان حکومت افغانستان را به سنگ اندازی در روند تحکیم صلح در افغانستان محکوم کرد واذعان داشت که طالبان از روند آزادی زندانیان راضی نیست، قرار بود روند آزادی زندانیان تا تاریخ ۱۰ مارس به اتمام برسد اما اینگونه نشد و این موضوع باعث تأخیر در برگزاری مذاکرات بین الافغانی شده است.

به گفته شاهین به محض اینکه زندانیان این گروه آزاد شوند؛ طالبان ظرف یک هفته خود را برای گفتگوهای بین الافغانی آماده می‌کنند.

هرچند به گفته شاهین، طالبان از جریان آزادی زندانیان خود توسط حکومت افغانستان بر اساس توافقنامه صلح راضی نیستند اما شاهین می‌گوید که خوب است این روند ادامه دارد اما باید زودتر به اتمام برسد تا همه طرف‌ها وارد گفتگوی بین الافغانی شوند.

شاهین در این ارتباط از کم کاری‌های برخی مقامات در حکومت افغانستان نسبت به اجرایی کردن مواد تفاهمنامه صلح انتقاد کرده و مدعی شد: برخی‌ها دوام جنگ را به نفع خود می‌بینند.

شاهین می‌گوید: ما می‌دانیم پروسه صلح مخربینی دارد که دوام وضعیت فعلی را به نفع خود می‌بینند.

شاهین هشدار داد که در آینده این چهره‌ها بیشتر آشکار خواهند شد.

به گفته این سخنگوی طالبان مخالفان صلح در افغانستان کوشش می‌کنند در راه پروسه صلح با بهانه جویی موانعی ایجاد کنند.

این در حالی است که برخی صاحب نظران افغان به رسانه‌ها گفته اند که مذاکرات بین الافغانی به زودی برگزار نخواهد شد، چرا که مشکل حکومت افغانستان با طالبان ریشه دارتر از مشکل طالبان با آمریکا است.

شاهین در پاسخ به این اظهار نظرها بیان داشت: اگر اراده قوی برای صلح موجود باشد، مذاکرات بین الافغانی شاید نسبت به مذاکره با آمریکائیها آسان‌تر باشد زیرا ما زبان مشترک و فرهنگ مشترک داریم.

وی در پایان گفت: بعضاً کسانی که قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی می‌گویند که مذاکرات بین الافغانی خیلی مشکل خواهد بود، نشان از این دارد که خودشان نیز اراده قوی صلح ندارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید